Eget rom

pusemjau

Gift med forumet
Himmelbarn
Junilykke 2020 ♡
Marshmallows 2022
Skuddårsspirene 2024
Mini er 9 mnd og vurderer å flytte han inn på eget rom.
Dere som har flyttet baby inn på eget rom, hvilken erfaring er det dere har med det?

Mini våkner så mange ganger om natta som han har gjort i lang tid nå. Han ligger i sprinkelseng rett ved senga mi. Merker jeg er ganske sliten av det nå og tenkte litt på om det kan hjelpe å ha han på eget rom eller sove i samme rom som storesøster (bare ikke de vekker hverandre)…
Samtidig er det litt vemodig da og vet at i følge lub er anbefalingen å vente til barnet har fylt et år med å ligge på eget rom.
Vi har alle soverommene i samme etasje.
 
Ikke hjulpet på oppvåkninger her på noen av ungene.. Eldste fikk eget rom rundt 11 mnd, begynte å sove bedre rundt 16-17 mnd, gjennom natta fra 20-22 mnd.
Vi har bare ett ekstra soverom akkurat nå, prøvde å ha begge ungene sammen pg det ble bare tull. Umulig å få dem (hovedsakelig den minste) til å sovne og de vekka hverandre. Særlig ved forkjølelseser når den ene eller begge hosta.
Så her er det på pause. Blir eget rom når vi flytter om noen måneder, men da på hvert sitt rom. Minste er nå 21mnd. Hun begynte å sove bedre rundt 18-19 mnd, 2 måneder etter ammeslutt. Sover fortsatt aldri gjennom natta, men som regel bare et par oppvåkninger. Rundt 9 mnd var nattesøvn helt krise, så vet hvor slitsomt det er❤️
 
babyer / barn er nok veledig forskjellig der. Mine 3 har ligget på eget rom tidlig og det gjorde at både de og vi sov lengre perioder sammenhengende og vi ble ikke vekt av hverandre. De to yngste delte rom i nesten 1 år før de flyttet til hvert sitt rom. De gikk veldig fint, men det er nok pga av at nr 1 er veldig rolig og ikke lot seg påvirke av en ikke fult så rolig rompartner.
 
Lille frøkna her er 6 mnd., og vi flyttet henne på eget rom for ca. to uker siden. Hun lå i egen seng på vårt rom, men hun sov så urolig at vi fikk nesten ikke sove :p Hun våknet ikke, men beveget seg veldig mye, som igjen vekket oss.Hun sover like godt på eget rom, og vi slipper å høre på all romsteringen hennes. Hun legger seg 18.00, får melk mellom 04.00-05.00 en gang, og så sover hun noen timer til. Vi er veldig glade for at vi la henne på eget rom. Hun ligger i rommet rett ved siden av vårt og vi har babycall med kamera, slik at vi kan følge litt med på henne.
 
Mini er 9 mnd og vurderer å flytte han inn på eget rom.
Dere som har flyttet baby inn på eget rom, hvilken erfaring er det dere har med det?

Mini våkner så mange ganger om natta som han har gjort i lang tid nå. Han ligger i sprinkelseng rett ved senga mi. Merker jeg er ganske sliten av det nå og tenkte litt på om det kan hjelpe å ha han på eget rom eller sove i samme rom som storesøster (bare ikke de vekker hverandre)…
Samtidig er det litt vemodig da og vet at i følge lub er anbefalingen å vente til barnet har fylt et år med å ligge på eget rom.
Vi har alle soverommene i samme etasje.

Frøkna her våkna stortsett alltid når jeg la meg, kunne stortsett bare amme henne i søvn, men ved 8 mnd så hadde vi akkurat vært på ferie og hun hadde sovet i reiseseng spm gikk over all forventning, så da kjørte vi på med sprinkelseng på eget rom uka etter vi kom hjem! Og det gikk veldig fint egentlig! Vi har babycall med kamera så kunne de på henne og høre henne, samt at hun ligger vegg i vegg med oss da. Var rart i starten, men absolutt best søvn for alle og hun slapp å bli vekt npr vi la oss :happy:
 
Back
Topp