Eget rom

Mine 4 har fått eget rom fra 5-6 mnd ca. Funker bra det, og føles som ett godt tidspunkt å flytte dem på eget rom :) litt styr med inn og ut, trøste/gi tutt, men absolutt verdt det ifht søvnkvalitet for min del.
Er glad vi har gjort det tidlig, slik at vi venner dem til det før de blir enda mer bevisst på at mamma eller pappa "forlater" dem.

Ofte går det mye bedre enn man frykter :D lykke til ❤️
 
Vi samsover. Jeg synes det er så koselig :Heartred og vi sover begge godt. Hun skal nok snart over i egen seng. Soverommene våre er i forskjellige etasjer, så jeg synes det blir for langt unna når hun fortsatt er så liten.
 
Ammer ofte og samsover fortsatt. Senga hennes stod ferdigmontert på rommet vårt før hun ble født, men jeg kan vel telle på ei hånd hvor mange ganger hun har ligget oppi den :p Det blir nok ikke eget rom på henne på lenge enda.
 
Vi er sånne gærne som samsover til barna selv vil på eget rom. Putta største på eget rom når hun var 1 år. (Noe før var ikke aktuelt pga. anbefalinger). Det ble bare helt feil og jeg sov så dårlig. Pluss hater å stå opp om natta for å bistå. Så da sover vi godt med hver vår tass.

Har både frøkna og storebror på over 2 år i senga her ... Ser for meg at det varer en stund til ..
 
Vi samsover også. Sengen hans står ubrukt og fungerer som oppbevaringsplass for alle bamsene hans. Det blir nok lenge til han flytter på eget rom. Ammer ikke så ofte om natten, men jeg syns det er veldig fint å bare kunne glimte bort på han for å se at han puster etc. Og å ikke måtte ut av sengen når han våkner.
Jeg syns det er kjempekoselig og vi sover godt sånn begge to.
Så første steg her blir over i egen seng etterhvert. Får se når pappaen blir lei av å sove på sofaen. :hilarious:
 
Vi har en bedside crib, men sover for det meste sammen enda:happy: Synes det er så kos! De andre har fått eget rom rundt året her.
 
Vi kunne fint ha flyttet mini over på eget rom HVIS rommene hadde vært i samme etasje. Hun sover fint sammen med oss, så jeg ser det ikke som nødvendig enda. Hun sover gjerne 10 timer i egen seng, hvis ikke lenger om jeg er trøtfjes og trenger et par timer ekstra på øyet :hilarious: Hun nøyer seg med 2, maks 3 runder med flaska.
 
Vurderer å fremskynde eget rom soving. Han sover godt om nettene nå, men kan bli forstyrret av lyder fra meg og mannen. Tenker vi egentlig sover best hver for oss, men jeg er ikke helt klar enda. Skal ta sprinkelsengen inn på rommet hos oss nå for å vende han til å sove i den først.
 
Storebror sov i egen seng fra han var 5 dager gammel og på eget rom fra han var 2 mnd. Lillebror derimot kastet ut faren fra dobbeltsenga første uken og der ligger han enda :p
Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal endre søvnassosiasjonene hans, men vi jobber med det.
 
Min gutt har sovet på eget rom fra de to siste ukene. Han har nå for første gang sovet sammenhengene flere timer og våknet mer sjeldent på natta. Jeg er evig glad for at vi flyttet han på eget rom:happy: merket at han våknet lett av lyder den siste tiden han sov på rommet med oss
 
Min gutt har sovet på eget rom fra de to siste ukene. Han har nå for første gang sovet sammenhengene flere timer og våknet mer sjeldent på natta. Jeg er evig glad for at vi flyttet han på eget rom:happy: merket at han våknet lett av lyder den siste tiden han sov på rommet med oss
Går det fortsatt fint på eget rom? Vi skal flytte over lille frøkna på eget rom i morgen og jeg grugleder meg :p
Ser for meg at så fort babycall registrerer lyd så er jeg oppe og spretter for å se.. Vurderer å kjøpe med kamera.. Hvordan sov han før dere flyttet han over? Våknet han ofte/spiste ofte?
 
Vurderer å flytte senga fra eget rom tilbake til vårt. :p:hilarious:

Det virker egentlig som om han sover best i vår seng, så jeg ver ikke helt hvordan jeg skal gå fram nå. :confused:
 
Nå har min lille endelig fått medisin mot hoste.
Blir han bedre blir det mer sannsynlig at han flyttes til eget eom
 
Vurderer å flytte senga fra eget rom tilbake til vårt. :p:hilarious:

Det virker egentlig som om han sover best i vår seng, så jeg ver ikke helt hvordan jeg skal gå fram nå. :confused:
Hvor lenge har han ligget på eget rom? Kanskje han trenger litt tid til å venne seg til det..?
 
Hvor lenge har han ligget på eget rom? Kanskje han trenger litt tid til å venne seg til det..?
Vi har ikke fått det til i hele tatt enda, så svaret er null. Vi prøvde sikkert å endre for mye på en gang; altså både slutte å amme i søvn, bytte av person som legger, og å legge i hans seng på annet rom istedenfor i vår seng, så det gikk fra ganske grei men langvarig legging til hylgrining og nesren like lang tid. Etter tre slike kvelder var det ingen forbedring, og det var bare for tungt å være vitne til den gråtinga mens man ikke var sikker på om man gjorde det rett. Vi holdt ham og trøstet ham og sang osv, men han var helt utrøstelig. I natt skulle vi prøve en mindre drastisk forandring, men hadde da 8 oppvåkninger. :dead:
 
Vi har ikke fått det til i hele tatt enda, så svaret er null. Vi prøvde sikkert å endre for mye på en gang; altså både slutte å amme i søvn, bytte av person som legger, og å legge i hans seng på annet rom istedenfor i vår seng, så det gikk fra ganske grei men langvarig legging til hylgrining og nesren like lang tid. Etter tre slike kvelder var det ingen forbedring, og det var bare for tungt å være vitne til den gråtinga mens man ikke var sikker på om man gjorde det rett. Vi holdt ham og trøstet ham og sang osv, men han var helt utrøstelig. I natt skulle vi prøve en mindre drastisk forandring, men hadde da 8 oppvåkninger. :dead:
Uff, stakkars liten, og stakkars dere. Det er ikke lett altså. Kan hende det ble litt for mange endringer på en gang ja...

Min hadde første natt på eget rom natt til i dag, og det gikk greit, men litt vanskelig å få han til å sove igjen da han våknet en gang etter at han hadde fått mat. På morgenen viste det seg at han hadde bæsjet litt så det var kanskje grunnen. Ellers våknet han for mat/puppekos like mange ganger som før, men det har jeg bestemt meg for å bare gi han inntil videre.
 
Lagt på eget rom fra typ 3.dag hjemme. Funket dårlig å ha de inne hos oss da vi ikke fikk sove noe pga enormt mye "knirkelyder" fra tv2.. Ammet de 3 første månedene.
 
Back
Topp