Eget rom

misty

Glad i forumet
August 2018
Hvordan tenker dere rundt å legge babyen på eget rom? De begynner jo å nærme seg 6 måneder nå. Jeg føler meg klar til å få babyen inn på sitt eget rom så snart han er fylt 6 måneder. Han våkner lett når jeg legger meg eller går inn på rommet, og tror og håper vi begge to kommer til å sove bedre på hvert vårt rom.
 
Jeg kjenner meg ikke litt klar en gang :p

Ammer fortsatt 3-4 ganger på natten og han våkner ikke av meg. Så jeg tenker at han kan vente en stund til med eget rom :D
 
Jeg kjenner meg ikke litt klar en gang :p

Ammer fortsatt 3-4 ganger på natten og han våkner ikke av meg. Så jeg tenker at han kan vente en stund til med eget rom :D

Så bra at han ikke våkner lett!

Jeg ammer også flere ganger på natten fortsatt, men håper det kan bli litt mindre når han kommer på eget rom. Har ofte første amming når jeg går og legger meg i 22.30-tiden, men har merket at hvis jeg legger meg senere blir ofte ammingen utsatt også. Så det tyder vel kanskje på at han våkner pga. meg.
 
Mulig jeg kunne vært klar, men vi har fortsatt netter hvor det ammes hver time :p
 
Hun ammes hele tiden og nekter sove uten at jeg er i rommet så blir vel en stund til. Kjenner jeg lar henne styre det selv, merker nok når hun er klar. Vi har dog liten leilighet så den dagen hun sover for seg selv på dagtid skal hun få gjøre det i sprinkelsengen sin på sitt eget rom. Akkurat nå er rommet hennes flerbruksrom.
 
Tror egentlig vi begge hadde sovet bedre på egne rom hvis det ikke var for at han våkner en gang i timen og blir sur hvis smokken ikke er i munnen :wacky:
 
Vi var og kjøpte sprinkelseng igår, og gleder oss veldig til å straks flytte mini på eget rom ☺️ Han ammes fortsatt 2-5 ganger på natta, men tenker også å slutte med nattamming og begynne med flaske på natta. Håpet er da at det blir mindre attraktivt å spise på natta, så antall nattmåltider går ned
 
Tror egentlig vi begge hadde sovet bedre på egne rom hvis det ikke var for at han våkner en gang i timen og blir sur hvis smokken ikke er i munnen :wacky:
Har du prøvd å feste smokken hans med en smokkesnor på pysjamasen? Mulig det kan gjøre det lettere for han å finne smokken selv...
 
Vi ammer enda en million ganger på natta, så det blir enda en stund til her :wacky: Men hun våkner ikke av meg, så vil helst ha henne i bedsiden så jeg slipper å stå opp om natta :angelic:
 
Mulig jeg kunne vært klar, men vi har fortsatt netter hvor det ammes hver time :p
Vi har også hatt noen sånne netter i det siste, men vanligvis er det amming hver andre time. Men tror ikke han er like sulten hver gang han ammes, mer at han har fått puppen som søvnassosiasjon og trenger den for å sovne igjen...
 
Vi ammer enda en million ganger på natta, så det blir enda en stund til her :wacky: Men hun våkner ikke av meg, så vil helst ha henne i bedsiden så jeg slipper å stå opp om natta :angelic:
Skjønner jeg godt, vi har også bredside crib, og det gjør det ledig enkelt og praktisk med nattammingen. Hadde nok tenkt på samme måte selv om det ikke var for at han våknet så lett.
 
Vi var og kjøpte sprinkelseng igår, og gleder oss veldig til å straks flytte mini på eget rom ☺️ Han ammes fortsatt 2-5 ganger på natta, men tenker også å slutte med nattamming og begynne med flaske på natta. Håpet er da at det blir mindre attraktivt å spise på natta, så antall nattmåltider går ned
Ja, er vel sannsynlig at det blir litt mindre attraktivt å spise på natta når det kommer fra flaske. I tillegg vil han sikkert ha mindre behov for nattmat pga alderen og overgang til mer fast føde.
 
Hun ammes hele tiden og nekter sove uten at jeg er i rommet så blir vel en stund til. Kjenner jeg lar henne styre det selv, merker nok når hun er klar. Vi har dog liten leilighet så den dagen hun sover for seg selv på dagtid skal hun få gjøre det i sprinkelsengen sin på sitt eget rom. Akkurat nå er rommet hennes flerbruksrom.
Høres lurt ut å la henne styre det selv, virker som du leser behovene hennes godt :)
 
Vi er sånne gærne som samsover til barna selv vil på eget rom. Putta største på eget rom når hun var 1 år. (Noe før var ikke aktuelt pga. anbefalinger). Det ble bare helt feil og jeg sov så dårlig. Pluss hater å stå opp om natta for å bistå. Så da sover vi godt med hver vår tass.
 
Har du prøvd å feste smokken hans med en smokkesnor på pysjamasen? Mulig det kan gjøre det lettere for han å finne smokken selv...

Han bommer bare når han prøver å putte den inn, så vi får vente til han er litt mer stø på hånden :)
 
Jeg er ikke klar for det enda. Men han ammer fortsatt en 2-3 ganger om natten, pluss at han sover et par timer ekstra om morgenen når han får komme og ligge i senga vår. Har han i bedside for øyeblikket. Funker bra da, han sover godt. Hadde det derimot gått utover søvnen til oss og lillemann hadde nok vi også vurdert eget rom:)
 
Vi er sånne gærne som samsover til barna selv vil på eget rom. Putta største på eget rom når hun var 1 år. (Noe før var ikke aktuelt pga. anbefalinger). Det ble bare helt feil og jeg sov så dårlig. Pluss hater å stå opp om natta for å bistå. Så da sover vi godt med hver vår tass.
Høres veldig koselig ut :) Jeg trives imidlertid ikke med samsoving, sover mye dårligere da. Det gjorde min eldste også, så for han har det alltid funket fint å sove på eget rom i egen seng. Får se hvordan det går med lillebror, han er en litt annen type, men har tro på at han også vil få det bra på eget rom. Men er nok litt individuelt hva barna trives med.
 
Høres lurt ut å la henne styre det selv, virker som du leser behovene hennes godt :)

Lærer fort hva som fungerer og ikke - og hun sier tydelig ifra :p
 
Vi har også bedside, men i løpet av natta havner hun liksom oppi hos oss likevel Jeg kjenner at det skal bli bra med eget rom når hun blir 6 mnd ish, men akkurat nå for tiden er hun litt mer urolig på nettene. Spiser oftere også.. Før var det bare én flaske på natta, nå kan det gå 2-3. Pluss at hun kaver en del og kan plutselig våkne med et hyl Vet ikke om det er en fase hun er i eller om det er pga sykehusoppholdet (var etter det hun ble urolig på nettene). Men om det blir litt mer stabilt på nettene om en måneds tid, så er planen eget rom. Men vil også gjerne at mannen kan ha litt fri så vi kan bytte på litt på nettene om nødvendig. Er jeg for trøtt er det veldig lett å bare ta henne over hos oss, men om vi er to så blir det kanskje lettere å jobbe litt for det i starten. Kan jo bli litt utfordrende
 
Back
Topp