Eget rom!

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Vi holder på å ordne rommet til snuppa. Blir så stas å ordne det til!
Har deres små flyttet inn på egne rom?

Ikke helt ennå, men storebror har flyttet inn med storesøster, slik at rommet minste skal ha nå er ledig. Gjenstår bare å rydde (det er kombinert baby-gjeste-roterom...) og ordne litt der inne. Står vel mest i at jeg ikke vil skille meg fra henne om natten helt ennå... Hun er flaskebarn og spiser ikke på natten lengre, men jeg syns det er veldig trygt å ha henne ved siden av meg. Kjenner jeg har blitt veldig engstelig for ungene etter at mellomste hadde en litt dramatisk pustestopp sist sommer. Storesøsknene flyttet ut av vårt rom når de var 8 mnd og 5 mnd.

Ikke helt ennå, men storebror har flyttet inn med storesøster, slik at rommet minste skal ha nå er ledig. Gjenstår bare å rydde (det er kombinert baby-gjeste-roterom...) og ordne litt der inne. Står vel mest i at jeg ikke vil skille meg fra henne om natten helt ennå... Hun er flaskebarn og spiser ikke på natten lengre, men jeg syns det er veldig trygt å ha henne ved siden av meg. Kjenner jeg har blitt veldig engstelig for ungene etter at mellomste hadde en litt dramatisk pustestopp sist sommer. Storesøsknene flyttet ut av vårt rom når de var 8 mnd og 5 mnd.

Mini flyttet over på eget rom den dagen han ble 7mnd :)
Med tanke på at vi prøver på nr to, så er det greiest å ta overflyttinga nå med en gang, enn å ta det når han er litt eldre og merker den store forskjellen selv.
Men når klokka bikker halv 8 på morgen våkner han og da henter jeg han inn i senga vår for litt morgen kos og vekker pappa før vi står opp. (Og det kommer vi nok til å fortsette med til han og nr 2 er så store at de ikke vil det selv, for det er den beste kosen synes vi) <3

Han har en storesøster på litt over 3, som er her i blant, så da deler de rom, enn så lenge. 
Kjøpte huset her i mai i fjor, og holder på å pusse opp. Planen er at hvert barn skal ha eget rom alene til slutt :)

Her blir det ikke "eget" rom før han bikker 1 år, med mindre det blir behov før det, han skal dele med knerten og rommet må gjøresom før det er plass til begge, blir ikke oppussing før til sommeren i hvertfall :)

Vi tenker vel at det snart er på tide, spesielt fordi det rommet lillegutt skal ha, ligger i skyggen og er mye lettere å holde kjølig på varme kvelder. På vårt rom står sola rett på og steiker på kvelden, så det er altfor varmt når han skal legge seg.

Men foreløpig har ikke anledningen bydd seg. Han har lenge hostet og vært tung i pusten, og da vil jeg gjerne ha ham på samme rom som oss. Nå er pusten hans fin, men nå har han fått diare og er sår i stumpen, så jeg vil gjerne høre det når han bæsjer, slik at vi kan skifte så raskt som mulig....så da er han fortsatt på rommet vårt.

Skulle ønske vi hadde plass til å gi henne eget rom, men vi har bare 3 soverom og det ene rommet må brukes til gjesterom siden folk må overnatte om de kommer på besøk(bor på en øy). Skal nok snart i gang med husbygging, bare vi bestemmer oss for hus. Men når hun sover natta igjennom uten mat så flyttes hun på rom med storebror :)

I dag flyttet vi lillegutt inn på eget rom. Akkurat på nimånedersdagen.

Leggingen gikk fint, så nå er jeg spent på natta. Vi kommer ikke til å bruke babycall, for rommet er rett over gangen fra oss, og vi sover med dørene oppe, så det blir ikke sånn kjempestoor overgang.

Blir nok en stund til, vi har bare en to roms leilighet, så blir ikke noe eget rom før vi flytter om et års tid. Litt dumt egentlig kunne tenkt meg å legge han på et eget rom.

Back
Topp