Eget rom til lille?

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Har dere alle ordnet eller planer om å ordne eget rom til lille før h*n kommer?

H*n får eget rom, men seng osv vil jo foreløpig stå inne hos oss. Men kommode med klær, lekematte osv skal jo inn der. Orker egentlig ikke å stresse så mye med rommet i første omgang. Blir nok ikke så mye brukt i starten uansett :)

Rommet til den lille kommer vi nok ikke til å rekke å ha klart til h*n kommer. Vi holder på å pusse opp i kjelleren så storebror skal få flytte ned dit når den lille skal ha eget rom :-)

Nja... Vi får se.. Jenta blir liggende inne med oss første mndene uansett.
Jeg malte og pussa opp rommet til yngstejenta og satte inn seng osv leeeenge før hun kom, å alt ble flytta ut derifra når hun ble født! :p Di fleste klærne har jeg plass til i stellebordet, så rommet blir mer oppbevaringsplass til babyen er 10-12mnd..

H*n får eget rom, men seng osv vil jo foreløpig stå inne hos oss. Men kommode med klær, lekematte osv skal jo inn der. Orker egentlig ikke å stresse så mye med rommet i første omgang. Blir nok ikke så mye brukt i starten uansett :)
Sånn blir det her og :)

Ja når huset er ferdig i februar så står rommet klart

Vi har akkurat pusset opp vårt soverom, og planen er å bygge om lekerommet til ungene til rom til babyen etter nyttår en gang. Men det blir nok ikke tatt i bruk før babyen evt ikke ammer om natten lenger:)

Nei det gjør vi ikke.

Eldste fikk eget rom da hun var ett år, men hun sov ikke der inne før hun ble 2.5 år. :p

Denne gangen lager vi ikke barnerom før ungen er klar for å sove der inne selv. Blir det som sist så blir det samsoving til ca 2 år, så da orker vi ikke å stresse med det. :)

Det rommet som skal bli barnerom til nr 2 er nå mannens kontor/gjesterom, så det må en hel del logitistikkmessige endringer til for å flytte kontoret og lage barnerom. Derfor venter vi så lenge som vi kan.

Ja de kommer vi ti å ha:-) senga kommer til å stå inne hos oss i starten, og alt det andre kommer til å stå på bebien sitt rom til vi tar det i bruk. Mine første lå på eget rom fra de var 3 og 4 mnd, da de fikk bedre søvn der. Rommet er vegg i vegg med vårt, så det tar vi i bruk når det er behov:-)

Den lille får ikke eget rom før h*n kommer, fordi huset er ferdig bygget og klar til overtakelse 2 uker etter termin :p Vi kommer ikke til å stresse med barnerommet, fordi babyen vil sove ved siden av oss på soverommet den første tiden uansett :) kjenner jeg gleder meg til å lage til barnerommet etterhvert ❤️

Her skal ungene dele rom når den tid kommer. Skal pusse opp gjesterommet,
Som er et av de største rommene i huset. Men det blir ikke før babyen er klar for å sove på eget rom.

Vi har enda ikke funnet ut hva vi gjør :p Eneste ledige rommet er gjesterommet, det er ganske nylig malt lilla, så det spørs helt om det blir jente eller gutt. Den lille får nok uansett en liten stund inne hos oss før vi begynner å prøve å legge på eget rom :)

Her er vi nesten ferdig med oppussing:) knøtten får soverom vegg i vegg med oss. Skal ha senga inne hos oss, men stellebord og klær og utstyr på barnerommet :)

Vi skal flytte ut av rommet vårt, og bruke tv stua som soverom. Da får den lille eget rom rett ved siden av oss. Men blir jo liggende hos oss første tia da. Tv stua skal inn på mellom stua :)

Her er det gamlerommet til storesøster som skal bli barnerom på eit tidspunkt. Enn så lenge brukar vi det som gjesterom og kontor (eg studerer heimefrå så det er greit å ha ein plass å sitte i fred). Babyen skal uansett sove hos oss til å begynne med, tar vekk gjestesenga og set inn sprinkelsenga når det er aktuelt. Håpar på å kunne bruke litt av rommet som kontor så lenge som mulig.

Nei, det kommende barnerommet er per idag kontor, og babyen kommer jo uansett til å sove hos oss en lang lang stund, så etterhvert som det blir påtide med eget rom lager vi det til :)

Jeg har vasket ut "gjesterommet" idag og klar for å gjøre det til barnerom. Babyen skal sove hos oss i en Bedside seng. Men vi har foreløpig kjøpt inn kommoder og sprinkelseng som skal stå på barnerommet :) Og mer blir det nok med tiden :D

Vi tenker også å ha baby på vårt rom til å begynne med... Litt usikker på hvordan vi skal gjøre det med barnerom enda, men tror ikke vi stresser med det før h*n er kommet. Har flere alternativet vi tenker på :) både påbygging av hus eller eventuelt litt omorganisering av allerede eksisterende rom i huset :) tenker og å klær osv i stellekommode på bade i første omgang...

Back
Topp