Eget rom til de små?

MiaDenPia

Elsker forumet
To kvelder på rad har mini våkna når jeg har gått for å legge meg... (natt til idag (lørdag) våkna vist mini 5 ganger ifølge gemalen)
Og jeg lurer på

Kan det være på tide m eget rom?

Mannen mener d vil bli mer styr, nå er d bare å snu seg for å plugge i sutten, får han eget må vi stå opp å gå inn til ham

Hva mener dere

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Opp til dere. Hvor langt er det til han sitt rom ? Jeg hadde ikke vært behagelig enda med å ha han langt unna mens vi sover. Også våkner jeg med en gang han våkner :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vårt er i, barnerommene i 2, mening att han skal overta storebror sitt som ligger like over vårt...så skal storebror overta TV stua (nabo rommet)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Her har han ligget på eget rom i over en måned allerede. Går veldig bra Står kun opp for å amme.

Vår lille har også ligget på eget rom i 2mnd. Vi kjøpte babycall med kamera for at jeg skulle føle meg trygg å kunne se at brystet hans rører seg. Dessuten sover han bedre alene, ingen forstyrrelser annet enn når jeg sjekker han før jeg legger meg. Våkner ikke av det. Men nå sover jeg veldig lett, så våkner men en gang babycallen slår inn. Hadde det ikke vært for det ville jeg nok ha hatt han hos oss.

Denne skriver landsforeningen for krybbedød:
La barnet sove i egen seng på foreldrenes soverom eller sørg for forsvarlig samsoving
Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom eller i en trygg samsovingssituasjon har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret. Etter de første fire-seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det anses som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær.

Nyere forskning viser at å sove i samme seng som voksne er forbundet med økt risiko hvis mor er røyker og/eller barnet har uheldig sovemiljø. Forsvarlig samsoving betyr:
  • At mor/far er ikke-røyker eller påvirket av alkohol, andre rusmidler eller sløvende medikamenter
  • At foreldresengen er bred og har en fast madrass
  • Barnet må ha egen liten og lett barnedyne (unngå pute og kosedyr - ha til nød kun ett lite kosedyr)
  • Sørg for at barnet ikke kan trille ut eller falle ned i en sprekk
Studier peker i retning av at flaskeernærte barn er noe mer utsatt i en samsovingssitusjon de første månedene enn nattammende barn, men dette trenger vi mer forskning på.
Ved samsoving er det viktig å gjøre samsovingsstituasjonen tryggest mulig. Les mer om trygg samsoving.

Det gjaldt sammsoving mestens ser det ut til, her ligger mini på vårt rom i egen seng (har sånn bedside crib)

Kan man anse det som sammsoving? Ligger v sia mannen min (da jeg hører litt dårlig og ikke reagerer så fort om mini våkner )

Men mannen røyker (bør da mini heller ligge på sia meg?)

Gutten vår ligger på vårt rom, i seng som står inntil min side, med åpning. Vi samsover en del, særlig siste delen av natta. Han blir litt forstyrret av oss, samtidig som han også roer seg veldig godt sammen med meg i sengen. Jeg er litt sliten av samsovingen, men vil fortsette med det en stund til. Så lenge han spiser tre-fire ganger om natta, blir han inne hos oss. Jeg vil få for mye problemer med å sove hvis jeg må stå opp og gå inn på et annet rom for å amme. I løpet av en måneds tid kommer senga hans til å få alle fire veggene på, deretter blir sengen flyttet litt unna vår seng, og når han sover mer sammenhengende om natta får han eget rom.

Mini her sover rundt. Dvs fra 9 til 9 men hender han våkner i løpet av natten for sutten ramla ut el , på dagtid sover han ofte på sofaen eller i vogna

Vår lille har også ligget på eget rom i 2mnd. Vi kjøpte babycall med kamera for at jeg skulle føle meg trygg å kunne se at brystet hans rører seg. Dessuten sover han bedre alene, ingen forstyrrelser annet enn når jeg sjekker han før jeg legger meg. Våkner ikke av det. Men nå sover jeg veldig lett, så våkner men en gang babycallen slår inn. Hadde det ikke vært for det ville jeg nok ha hatt han hos oss.

Hvor får du kjøpt den med kamera?:-) og hva var prisen på den?? Vill ha sånn jeg også;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vår lille har også ligget på eget rom i 2mnd. Vi kjøpte babycall med kamera for at jeg skulle føle meg trygg å kunne se at brystet hans rører seg. Dessuten sover han bedre alene, ingen forstyrrelser enn når jeg sjekker han før jeg legger meg. Våkner ikke av det. Men nå sover jeg veldig lett, så våkner men en gang babycallen slår inn. Hadde det ikke vært for det ville jeg nok ha hatt han hos oss.
Hvordan er rekkevidden på babycallen med video?

Hvor får du kjøpt den med kamera?:-) og hva var prisen på den?? Vill ha sånn jeg også;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har phillips avent den nest nyeste typen. Den har infrarødt lys så man kan se den lille når det er mørkt også, lyden er super og høy nok til at den nesten er umulig å ikke våkne til. Nå koster den rundt 1500, men da vi kjøpte den kostet den 2000 :-)

Er egentlig veldig fornøyd med den vi har, men hadde vært greit å vite, virker jo ganske praktisk mtp at man kan se barnet

Fikk rede på forleden dag att jeg kan få bc m video gjennom hms da jeg er tunghørt, trenger d ikk foreløpig mn kan være greit når han får eget rom

Her sover vi enda på samme rom. Men jeg ser at ho begynner å kave og blir urolig når vi skal legge oss. Og i det siste så har ho faktisk våknet når vi skal legge oss.
MEN så er det det, soverommene er ikke i samme etg! :/
Så jeg vet ikke om jeg tør å sette ho i eget rom riktig enda..

Back
Topp