Eget rom eller sammen med foreldrene?

ava_adore77

Gammel traver fra 2008
Tilgangsansvarlig
VIP
Julibarna2014
Når flyttet dere/skal dere flytte barna på eget rom?

Tror vi er ganske alene om å fortsatt ha snuppa på samme rom som oss, og hun blir to år nå!
(Kan hende hun allerede hadde flyttet på eget rom om det ikke var i 3. etasje, da...)

[:)][:-][:D]Alexander har eget rom ,og har hatt det fra han var ca 6 mnt. Men han sover ikke der ,han sover inne hos oss[:D] Går helt fint det ,han har prøvd å sove på sitt rom og det ble bare kaos! Så han sover inne hos oss,og sover da sine 12 timer.

ORIGINAL: MICAmor

[:)][:-][:D]Alexander har eget rom ,og har hatt det fra han var ca 6 mnt. Men han sover ikke der ,han sover inne hos oss[:D] Går helt fint det ,han har prøvd å sove på sitt rom og det ble bare kaos! Så han sover inne hos oss,og sover da sine 12 timer.

Samme seng, eller har han seng inne hos dere også?

ORIGINAL: *Oso*

Snuppa her ble lagt i eget rom, i ny seng, når hun var litt over 2 år. Hun legger seg der om kvelden og våkner som regel om natten og vil inn til oss. Vi synes det er kos å ha henne i vår seng.

[:D] Ikke sant??? Vilde sover i vår seng noen timer hver morgen, og det tror jeg hun trenger en stund til. Derfor upraktisk å ha henne en etasje opp... ;) Hun er også fæl til å sparke av seg dyna, og drømmer mye...

ORIGINAL: ava_adore77

Han har egen seng inne hos oss ,og der sover bikkja...[:D] Så Alexander sover i min seng. Vi har STOR seng.. Den er en 90 madrass-til gubben ,og en 140 madrass til meg[:D]. Alexander flytter nok til sitt eget rom når han er klar for det. For oss er det greit at han deler vårt rom. Vi tror at mennesket er et "dyr" ,og som alle andre dyr vil de små søke trygghet i sin flokk. Vi gjorde det samme med eldstemann ,og han flyttet over til sitt eget rom gradvis fra 4års alderen.

ORIGINAL: *Bethina*

Snuppa her ble lagt på eget rom når ho var 5 uker ca. Hadde planer om å ha henne på vårt rom mye lenger enn det, men ho lagde så mye lyder i søvne (gjør det enda, er bare koselyder da men..) at jeg ikke klarte å sove. Så etter at ho ble lagt på eget rom har vi sovet godt alle sammen[:D]

Jeg regner med det hadde blitt sånn her også, dersom vi hadde hatt rom til henne ved siden av vårt, og dersom vi ikke fikk sove...

Han har egen seng inne hos oss ,og der sover bikkja...[:D] Så Alexander sover i min seng. Vi har STOR seng.. Den er en 90 madrass-til gubben ,og en 140 madrass til meg[:D]. Alexander flytter nok til sitt eget rom når han er klar for det. For oss er det greit at han deler vårt rom. Vi tror at mennesket er et "dyr" ,og som alle andre dyr vil de små søke trygghet i sin flokk. Vi gjorde det samme med eldstemann ,og han flyttet over til sitt eget rom gradvis fra 4års alderen.

Ååååh, dere har jo skikkelig familieseng, dere da! Vi kunne faktisk tenke oss å kjøpe enda en kontinentalseng slik at vi har vegg-til-veggseng... hehehe... kanskje det blir løsningen hvis vi skal ha en til. [;)]
Enig med deg og flokkteorien, forresten. Den passer til flokken vår også. [:D]

Jenta mi er 2år, sover fortsatt på samma rom som meg, men det er grunnet at jeg er alene og har bare 2roms med kun 1 soverom, men det er heldigvis stort så er god plass til oss begge [:D][:D]

Isabell fikk eget rom etter 2,5 mnd. Da sov vi mye bedre alle sammen[:)]
Charlize ligger i sengen sin inne hos oss, hun gjør nok det en stund til
siden hun fortsatt spiser på natten. Når hun er ferdig med det så får hun
flytte inn til Isabell[:D]

Hadde bare 1 soverom fram te hu var 2,5 år så da fikk hu eget rom. Sov der noen uker føre hu begynte å sove sammen med meg men nå sover hu i senga mi det gjore hu aldri før[:D]
Syntes det er kos å ha henne i senga da den er 180 brei og det er bare meg å snuppa her[:D]

Tror vi er ganske alene om å fortsatt ha snuppa på samme rom som oss, og hun blir to år nå!
(Kan hende hun allerede hadde flyttet på eget rom om det ikke var i 3. etasje, da...)

Kan ikke dere også flytte i 3 etg?
Tenker om det er så langt unna at du ikke hører henne kan det jo være greit, vertfall i en overgangsfase?

Vi holder på å flytte lillemann på eget rom, blir snart 2

ORIGINAL: Knerthen

Hadde bare 1 soverom fram te hu var 2,5 år så da fikk hu eget rom. Sov der noen uker føre hu begynte å sove sammen med meg men nå sover hu i senga mi det gjore hu aldri før[:D]
Syntes det er kos å ha henne i senga da den er 180 brei og det er bare meg å snuppa her[:D]

Når pappaen til Vilde er ute og reiser, sover hun enda mer i sengen sammen med meg... Men det er av mitt ønske, selvsagt! [;)]

ORIGINAL: Freaky*Nurse

Kan ikke dere også flytte i 3 etg?
Tenker om det er så langt unna at du ikke hører henne kan det jo være greit, vertfall i en overgangsfase?

Vi holder på å flytte lillemann på eget rom, blir snart 2

Vi har ett stort rom der oppe, og gjestesenga kommer til å stå der når Vilde flytter dit. Regner dermed med at vi kommer til å sove der også, til å begynne med, og kanskje benytte sjansen til å pusse opp vært soverom. ;)
Med dørene oppe hører vi henne godt ned til vårt rom i 2. etasje, men jeg synes det er litt langt ned til stua i 1.

Regner med det blir rydding og klargjøring til våren, så får vi se! [:D]

Habib: Jeg sjekker fortsatt at Vilde puster, og hun er to år! [;)]

Han fekk eget rom då han va 1 år gammale.

Håper å få henne på eget rom mellom 7-12mnd.
Blir sikkert rundt 12mnd. tenker jeg[:D]

Men vet aldri[8D]

Flyttet Jr. på eget rom rundt 14 mnd (da vi flyttet til leilighet med 2 soverom) men han sov så dårlig at jeg tilbrakte flere timer hver natt sittende ved senga og sovnet i gyngestolen, kald og støl. [8|]
Så da endte jeg med å flytte ham inn på mitt rom, og gjorde om rommet hans til bod/datarom (har ikke bodplass her ellers).
Har ingen planer om å omorganisere rommet, trives godt sånn som det er nå, og så lenge det ikke er bodplass trenger jeg plassen.
Jr. er snart 2 1/2.

Når han var 4 mnd. Han sov kjempegodt sammed med oss fram til da, men da ble han SÅ lydvar og våknet til den minste bevegelse av oss. Så [:)]

vi kunne hatt henne på eget rom fra dag en av, men siden hun fikk så fin vogge så da ble det ikke sånn.[:)]
også er det så digg når hun våkner på morran og bare dra henne rett opp av vogga og opp i vår seng å sove videre. ellers måtte jeg gått gjennom hele huset for å hente henne og da hadde hun våknet mye mer. vil ikke ha en lys våken unge klokka 7 om morgenen.

hun er 9 mnd og sover fortsatt i vogga også ammer jeg fortsatt første puppen i 7-8 tiden, vi skal snart senke barnesenga og ha henne på rommet sitt siden vogga begynner å bli litt lita og hun klarer å sette seg opp.
regner med det blir før hun er året.
svarte 7-12mnd

Ligger på vårt rom enda og sover mesteparten av natten i vår seng.
Han er 9,5 mnd [:)]

Back
Topp