Egenpleie!?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvor mye tid og penger bruker du på det?
Selv har jeg aldri fått hverken manikyr, pedikyr eller massasje, aldri vært på spa og ikke bruker jeg noen fancy hudpleieprodukter. Jeg bruker renseservietter fra First Price og kjøper den shampo/balsam/dusjsåpen som er på tilbud. Og jeg bruker spenol som bodylotion og ansiktskrem. Jeg har til og med brukt shampo og balsam fra biltema, men da fikk jeg kjeft av min søsters frisørkjæreste...!  Jeg er altså helt udugelig når det kommer til hudpleie, egenpleie og alt sånt. Er jeg helt alene?
Nærmer meg 30 med stormskritt, og føler det nok er på tide å begynne å ta vare på huden min... 

Jeg jobber som frisør,så håret fikser jeg rett som det er. Hudpleie har jeg ikke tatt noen gang, men vurderer å begynne nå da jeg ser huden forandrer seg under graviditeten og at jeg snart er 30. Ellers er jeg hver 4 uke og fikser neglene mine, dette har jeg gjort i 10 år snart, så det er jeg avhengig av. Kjøper kremer hos parfymerier, sminke selger vi selv i salongen, og der bruker jeg glo minerals.

Etter en periode hvor jeg har tatt lite vare på meg selv har jeg nå tatt meg sammen. Pusher 30 med stormskritt, og jeg vil ikke se gammel ut før jeg må..

Jeg går til frisøren hver 8. uke ca. Ting som manikyr og pedikyr fikser jeg selv, hjemme. Jeg skrubber huden 2-3 ganger i uka, og smører meg med fuktighetskrem etter hver dusj. Bruker en ekstra fet krem på albuer og knær. 
Ansiktsmaske en gang i uka, to ulike; en til fukt i kinnene, en mot urenheter og fet hudi t-sonen.
Bruker Skikkelige produkter til hår og ansikt, men kroppsproduktene kan være av det litt billigere slaget.
På sommerstid vokser jeg legger i salong.

Bruker vel alt fra 15 min til et par timer på meg selv hver dag, tenker jeg. De gangene jeg bruker et par timer er det fordi jeg tar "et røsk" da, med fiksing av negler, føtter, masker og kuring av hår.

Back
Topp