Egenmlding elr sykmlding?

Overraskelsen

Betatt av forumet
Huff.. Egentlig kan jeg ikke være hjemme fra jobb![:(] men er så kvalm å slapp!![:(] så kan jeg ikke så mye om egenmlding eller sykmlding, jeg er lærling, er det da best at jeg sykmlder meg i noen dager? Eller tar ut egenmlding? Elr skal jeg dra på jobb?
Er så redd for at jeg må ta igjen disse dagene, så vurderer om jeg må dra på jobb[:(]

Hvis du er så frisk at du vurderer å dra på jobb, så synes jeg du skal gjøre det. Så gjennomfører du så mye du klarer av dagen, samtidig som du forhører deg om hva slags rettigheter du har ved sykdom. [:)]

Du har jo rett på egenmelding selv om du er lærling.
Vis du tror det er nok med egenmelding et par dager så hadde jeg tatt ut det.

Er par dager går helt fint i forhold til læretia, men blir du langtidsyk. en mnd feks så må du nok ta det igjen.

ORIGINAL: PS.I Love You

Du har jo rett på egenmelding selv om du er lærling.
Vis du tror det er nok med egenmelding et par dager så hadde jeg tatt ut det.

Er par dager går helt fint i forhold til læretia, men blir du langtidsyk. en mnd feks så må du nok ta det igjen.

Ja, tenker på en par dager for å se om jeg kan finne noe som stopper denne kvalmen!! Hadde spysyka for 14 dager siden, var da hjemme i 3 dager.. Hater å ringe og si jeg ikke kommer[:(] er straks ferdig med læretida, så hadde håpet at jeg kunne slippe unna denne kvalmen å bli ferdig til rett tid..

Skjønner.
Fortalt arbeidsgiver at du er gravid ? eller skal det være hemmelig ?
Kunne jo bare sagt det, og derfor sagt du var dårlig.
Men ellers så kan alle bli syke og sånn er det. Å når du nærmer deg slutten av læretiden så går det nok helt fint med et par dager. så får du teste ut alle kjerringråd du kan finne mot svangerskaps kvalme [;)]

Back
Topp