egenmelding over helg

Frøbel

Glad i forumet
Noen som vet hvordan regelen er om man er syk fredag, og fortsatt er syk til jobb på mandag. Går det på samme egenmelding? 

Tror ikke det går, men ikke 100% sikker

hmm, to forskjellige svar. Ønsker jo at det skal gå på samme egenmelding, for å slippe å bruke 2 egenmeldinger på samme sykeperiode. Blir nok en tur til legen for sykemelding på meg i morgen, kjenner at dette ikke gir seg med det første... 

Det spørs jo om man er IA-bedrift eller ikke, men har man sånn standard egenmelding på 3 dager så er fredag dag 1, lørdag dag 2 og søndag dag 3, selv om man ikke jobber lørdag og søndag. Man må nok ha sykemelding fra mandag i et slik tilfelle. 

ORIGINAL: Belissima

Det spørs jo om man er IA-bedrift eller ikke, men har man sånn standard egenmelding på 3 dager så er fredag dag 1, lørdag dag 2 og søndag dag 3, selv om man ikke jobber lørdag og søndag. Man må nok ha sykemelding fra mandag i et slik tilfelle. 

jobber som lærer i kommunen.. Hmm, må ta en tlf til rektor for å være sikker. Teit regel synes nå jeg, siden man alltid har fri i helgene.... [8D] 
Var redd for at det var akkurat som du sier...

Kommunen jeg jobber i er IA-bedrift, så der har de 8 dagers sammenhengende egenmelding før det kreves sykemelding. Men er muligens ikke alle kommuner som er IA, så lønner seg å dobbeltsjekke slik at man ikke blir beskyldt for skulk..

Jeg synes den 3 dager sammenhengende-regelen er helt dust jeg og, men jeg har vært arbeidsgiver og du kunne banne på at hvis folk var syke bare 1 dag så tok de en 3-dagers bare for å ikke miste "fridager" som de kalte det, som om 12 egenmeldingsdager i året var noe de hadde krav på for å få fri til å gjøre det de ville. Så jeg liker IA-konseptet bedre, siden man da kan ta enkeltdager uten å miste 2 dager, litt lettere for folk å være ærlige da virker det som.

ORIGINAL: Belissima

Kommunen jeg jobber i er IA-bedrift, så der har de 8 dagers sammenhengende egenmelding før det kreves sykemelding. Men er muligens ikke alle kommuner som er IA, så lønner seg å dobbeltsjekke slik at man ikke blir beskyldt for skulk..

Jeg synes den 3 dager sammenhengende-regelen er helt dust jeg og, men jeg har vært arbeidsgiver og du kunne banne på at hvis folk var syke bare 1 dag så tok de en 3-dagers bare for å ikke miste "fridager" som de kalte det, som om 12 egenmeldingsdager i året var noe de hadde krav på for å få fri til å gjøre det de ville. Så jeg liker IA-konseptet bedre, siden man da kan ta enkeltdager uten å miste 2 dager, litt lettere for folk å være ærlige da virker det som.

veldig enig! Og 4 perioder på et år, er ikke mye, om man bruker bare en dag i slengen. Vi har jo barnehagegutt nå, og jeg hadde spysjuka fårrige uke, og influensa denne uka - så da har jeg brukt 2 perioder bare på 2 uker!

Vi har 3 dager over 4 gang. Altså 12 dager, og da telles lørdag og søndag også. Så da har jeg måtte hatt sykemelding på mandag vis jeg fortsatt var syk...

Når jeg jobbet i kommunen måtte jeg ha sykemelding hvis jeg var syk mandagen også. 

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

da teller helga som egenmeldingsdager

Det går på samme egenmelding... Og helgen telles med, det vil si at det blir 4 dager med egenmelding og du kan ha opp til 8 dager på en egenmelding.
[:)]

ORIGINAL: stomperud

Det går på samme egenmelding... Og helgen telles med, det vil si at det blir 4 dager med egenmelding og du kan ha opp til 8 dager på en egenmelding.
[:)]

OM hun jobber i en IA bedrift kan hun det, om ikke så er det bare 3 dager.

jeg ringte rektor, og vi er visst en ia-bedrift. Hadde jeg aldri trodd. Så jeg kan være syk 3 dager til, før jeg må ha sykemelding, siden jeg var syk 2 dager tidligere samme uka. Hun trodde iallefall det ble slik, skulle sjekke det opp.. Men da trenger jeg iallefall ikke sykemelding med det første [:)]

takk for svar folkens! [:)]

Back
Topp