egenmelding over helg

Frøbel

Glad i forumet
Noen som vet hvordan regelen er om man er syk fredag, og fortsatt er syk til jobb på mandag. Går det på samme egenmelding? 

Tror ikke det går, men ikke 100% sikker

hmm, to forskjellige svar. Ønsker jo at det skal gå på samme egenmelding, for å slippe å bruke 2 egenmeldinger på samme sykeperiode. Blir nok en tur til legen for sykemelding på meg i morgen, kjenner at dette ikke gir seg med det første... 

Det spørs jo om man er IA-bedrift eller ikke, men har man sånn standard egenmelding på 3 dager så er fredag dag 1, lørdag dag 2 og søndag dag 3, selv om man ikke jobber lørdag og søndag. Man må nok ha sykemelding fra mandag i et slik tilfelle. 

ORIGINAL: Belissima

Det spørs jo om man er IA-bedrift eller ikke, men har man sånn standard egenmelding på 3 dager så er fredag dag 1, lørdag dag 2 og søndag dag 3, selv om man ikke jobber lørdag og søndag. Man må nok ha sykemelding fra mandag i et slik tilfelle. 

jobber som lærer i kommunen.. Hmm, må ta en tlf til rektor for å være sikker. Teit regel synes nå jeg, siden man alltid har fri i helgene.... [8D] 
Var redd for at det var akkurat som du sier...

Kommunen jeg jobber i er IA-bedrift, så der har de 8 dagers sammenhengende egenmelding før det kreves sykemelding. Men er muligens ikke alle kommuner som er IA, så lønner seg å dobbeltsjekke slik at man ikke blir beskyldt for skulk..

Jeg synes den 3 dager sammenhengende-regelen er helt dust jeg og, men jeg har vært arbeidsgiver og du kunne banne på at hvis folk var syke bare 1 dag så tok de en 3-dagers bare for å ikke miste "fridager" som de kalte det, som om 12 egenmeldingsdager i året var noe de hadde krav på for å få fri til å gjøre det de ville. Så jeg liker IA-konseptet bedre, siden man da kan ta enkeltdager uten å miste 2 dager, litt lettere for folk å være ærlige da virker det som.

ORIGINAL: Belissima