Egenmelding og svangerskapspenger

Masha92

Andre møte med forumet
Det er søkt om graderte svangerskapspenger for meg da jeg er frisk gravid som på grunn av arbeidsforhold har måttet redusere min stilling (fra 100-80%). Jeg har nå fått meg en skikkelig luftveisinfeksjon, og ser at jeg muligens må benytte meg av egenmelding dersom dette ikke bedrer seg over helgen. Har jeg rett til å bruke egenmelding når jeg har graderte svangerskapspenger, eller vil dette nulle ut svangerskapspengene på lik linje som sykemelding?

Håper noen av dere har et godt svar til meg, det er mye man skal bekymre seg for :banghead:

Det er søkt om graderte svangerskapspenger for meg da jeg er frisk gravid som på grunn av arbeidsforhold har måttet redusere min stilling (fra 100-80%). Jeg har nå fått meg en skikkelig luftveisinfeksjon, og ser at jeg muligens må benytte meg av egenmelding dersom dette ikke bedrer seg over helgen. Har jeg rett til å bruke egenmelding når jeg har graderte svangerskapspenger, eller vil dette nulle ut svangerskapspengene på lik linje som sykemelding?

Håper noen av dere har et godt svar til meg, det er mye man skal bekymre seg for :banghead:

Slik jeg forstår p 14-4 svangerskapspenger, og graderte sv.penger , skal man kunne benytte egenmelding dersom det er EGEN sykdom som Skyldes fravær. Man kan kombinere graderte sv.penger med sykepenger. Jeg forstår det også slik at sykepenger / egenmelding likestilles og at du derfor kan bruke egenmelding veg egen sykdom.

Hadde sendt nav en melding om dette for å være sikker :-)

Jeg har ikke klart å finne det skrevet noe sted. Men min jordmor sier at man kan fint bruke egenmelding når man mottar svangerskapspenger. At det er noe av det fine med den ordningen.

Back
Topp