Egenmelding og deltidsstilling

mummy4ever

Elsker forumet
Jeg vet absolutt ikke om dette er riktig sted å spørre om sånt, men jeg vet ikke helt hvor andre steder jeg skal spørre.
Når man jobber 80% stilling, og har fri hver fredag. Så blir du syk fra tirsdag til torsdag. Må du da på jobb fredag for å få betalt for perioden du var syk??

Hallo!
Jeg tror at du må ha sykemelding fra lege, fordi du da er syk mer enn 3 arb.dager. Jeg forstod d som at du var syk t.o.m torsdag? Viss du er syk fredag og mandag, på jobb gjen tirsdag, så er d egentlig bare 2 arb.dager, men du har vært syk i 4, da må en ha sykemld. Litt usikker på hvordan en regner det når d er en fridag rett før helg, om hele helgen blir regnet da. D er bare å ringe Trygdekontoret på hjemstedet ditt. Lykke til!![;)]

[:)] hei du skal kun ha egenmelding de dagene du er borte fra jobb og egentlig skulle vært der:-)
Så dersom du er borte tirsdag onsdag og torsdag så betyr det ingenting for fredagen dersom dette er din vanlige fridag:-)
Så egenmelding for de dagene du var syk holder nok:-)

Tusen takk for tilbakemeldingene!
Jeg ringte Trygdekontoret for sikkerhetsskyld.
De sa at i dette tilfelle så lenge jeg var på jobb igjen mandag, og fredag var fridagen min, så holdt det med egenmelding for tirsdag, onsdag og torsdag.

Godt å høre at det ordnet seg for deg:-)

Kjekt å kunne hjelpe litt:-)

Back
Topp