Egenandel

Jærbu

Glad i forumet
Hvordan er reglene vedr. førsøkene?????? på egenandelen.
Er det 15000,- per førsøk eller er det 15000,- for 3 førsøk.
Jeg brukte ca 17000,- på alt ved 1 førsøk,så da fikk jeg refundert penger,men det førsøke hva negativt.
Holder jo på med 2 førsøk nå,så jeg leverte kvittering på medisinene men fikk avslag.
Hadde ikke øversteget minstebeløpet står der?????

Har det noe å si at det første hva ivf å dette er icsi???

For nå forstår jeg ikke noe[:'(][:'(][:'(]

Hei :)

Reglene sier at dine utgifter til medisiner totalt til alle 3 forsøkene ikke skal overstige 15000 kr. Men selve egenandelen pr forsøk på 1500 kr er visst ikke med i den summen hvis jeg har forstått de riktig. Vet ikke om reise og opphold kommer i tillegg på egne regler, men det er vel mulig. det finner jeg vel ut etterhvert [;)]

De sa til meg på UNN at man måtte huske å være tidlig ute å levere alle kvitteringer og reiseregninger til NAV slik at de får opprettet en mappe, selv før man kommer over summen på 15000 kr. Dette fordi det vissnok er 6 mnd refunderingsfrist på dette, og at om du leverer papirene etter 6 mnd så blir d lett rot. Legen jeg snakka med sa at veldig mange hadde fått rot pga at de samlet opp og ventet til etter 2. eller 3. forsøk før de leverte til NAV...

Ikke godt å si hvorfor dere fikk avslag, men du burde ringe dem og høre om de har alle papirene/kvitteringene deres og om dere er innenfor fristen.. I disse NAV-rot tidene kan det vel fort bli krøll...[:-]

Går d bra med deg ellers da? Vi er jo kommet like langt i prosessen, begynte med sprøyter i går jeg, og skal på UL 27.feb. Spent på når d blir uttak og om de finner noen egg [;)]
Lykke til iallefall [:)]

Du skal ha pengane refundert det er viktig å levera kvitteringar før det er gått 6mnd sidan ein nådde egenandelen. Har du fått bekreftelse fra klinikken på forsøket?

[&:][&:]

Jeg har levert alle papir nesten med en gang.
Det første forsøke er oppgjort,så da tenkte jo jeg at. Jo fortere jeg leverte kvitteringen på medisinene denne gangen fortere fikk jeg penger tilbake.
Leverte og med bekreftelsen fra Haugesund at dette hva forsøk nr 2.
Men det er jo komt noe nytt nå.
Vedrørende tilbake betaling av medisinene så er det noge så hette HELFO så har det nå,er jo sånt sett NAV det og.
Så de sa på trygdekontoret at om en stund så fikk jeg ikke levere kvitteringen på medisiner der,måtte sende det til HELFO.
De hadde kun med vanlig egenandel,reise,osv.
Men HELFO kunne jeg kun ta kontakt via tlf eller internet,hadde ikke service via skranke.
Det skal ikke hver lett dette.
Jeg får ringe på mandag,men jeg går jo å tenker på dette å irritere meg,uff.

MsRose: Med meg går det sånt sett greit,sliter med bivirkninger,så humøret mitt er ikke alltid på topp nei.
Jeg og skal på ultralyd den 27,så jeg krysser fingrene på utt/innsett uka etterpå.

Sorry folkens ble litt langt dette,må bare få litt frustrasjon ut[:)][:)]

ORIGINAL: Nesing

Jeg vet ikke helt om jeg har forstått det riktig i det du skriver, men du har altså sendt inn kvitteringer nå når du er i gang med andre forsøk? Jeg fikk beskjed om at alle kostnader for medisiner måtte jeg legge ut for selv inntil det ble klaff og graviditet ut av forsøkene. Deretter ville jeg få refundert kostandene i etterkant. Det vil si at jeg ville få tilbake penger når jeg ble gravid og hadde avsluttet forsøkene. Mulig det er ulik praksis i denne sammenhengen, men dette var den beskjeden vi fikk både på Riksen samt den private klinikken. Måtte altså legge ut alle kostnader selv under forsøk og fikk tilbakebetalt i etterkant. Uansett er det smart å sende inn alle kvitteringer slik at det registreres hos NAV (eller HELFA etter hvert, som du skriver).

Lykke til videre! Håper det ordner seg for dere! [:)][:)]

Så det står i brevet hos meg
Husk:
Krav om dekning av utgifter til medisiner må sendes til trygdekontoret etter hvert førsøk,også etter 1 førsøk selv om utgiftene ikke overskrider 15000kroner. Går det mer enn 6 måneder etter ugiftene fant sted,blir kravet foreldet.
(Du bestemmer selv tidsintervallene mellom behandlingene)

Så det gjor jeg på 1 førsøk,å da oversteg jeg 15000,- å fikk igjen. For lege å reis går jo på egenandelskorte,så nå jeg snakkte med dem her på trygdekontoret fikk jeg beskjed om å komme med kvitteringene med en gang. Siden jeg hadde oversteget de 15000,-. men men jeg får ringe på mandag.
Takker hvertfall for svarene[:D][:D][:D]

Back
Topp