Egenandel ved tidlig UL

123Kjør!

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Hva er vanlig rundt omkring? Jeg har fått innkalling i posten (pga blødningene jeg har hatt), og der står det:

Egenandel er for tiden 315 kroner. Hvis du uteblir fra timen vil du bli belastet med 314 kroner.
LOL!! Skikkelig generøst å gi en hel krone i avslag hvis jeg ikke møter opp! Helse Norge på sitt beste :laughing025

Dette er i Haugesund (offentlig sykehus). Synes 315 kroner er litt dyrt i grunn, men er bare glad for å komme inn, så betaler gladelig.

Hehe, synes nå ikke man skal få den ene krona i rabatt engang jeg da. Kunne vært dyrere for min del.

315 er jo mindre enn om du skulle gått til privat, men vet ikke hvordan det virker i forhold til frikort osv. Om det blir gratis hvis man har frikort. Kan ikke huske at vi betalte noe som helst da jeg ble kalt inn på tidlig ul med nr. 2.

Hva er vanlig rundt omkring? Jeg har fått innkalling i posten (pga blødningene jeg har hatt), og der står det:

Egenandel er for tiden 315 kroner. Hvis du uteblir fra timen vil du bli belastet med 314 kroner.
LOL!! Skikkelig generøst å gi en hel krone i avslag hvis jeg ikke møter opp! Helse Norge på sitt beste :laughing025

Dette er i Haugesund (offentlig sykehus). Synes 315 kroner er litt dyrt i grunn, men er bare glad for å komme inn, så betaler gladelig.

Jeg skal også på tidlig UL på haugeusnds sykehus, men jeg slipper og betale noe som helst.

Har aldri betalt noe på ul på haugesund sykehus..

Sent from my iPhone using BV Forum

Har aldri betalt noe på ul på haugesund sykehus..

Nei, det har ikke jeg heller i mine forrige to svangerskap, men var ikke på tidlig UL da. Mulig de ikke har fått med seg at jeg faktisk er gravid? Får se om de tar betalt når jeg er der, kanskje jeg slipper. Det står i alle fall svart på hvitt i brevet.

Hehe, synes nå ikke man skal få den ene krona i rabatt engang jeg da. Kunne vært dyrere for min del.

315 er jo mindre enn om du skulle gått til privat, men vet ikke hvordan det virker i forhold til frikort osv. Om det blir gratis hvis man har frikort. Kan ikke huske at vi betalte noe som helst da jeg ble kalt inn på tidlig ul med nr. 2.

Ja, jeg regner jo med at privat er dyrere, og jeg har råd til det, så er ikke noe problem. Bare lurte på vanlig praksis i grunn.

Nei, helt enig, hvorfor en krone i rabatt liksom? Såg bare helt komisk ut i det brevet...

Nei, det har ikke jeg heller i mine forrige to svangerskap, men var ikke på tidlig UL da. Mulig de ikke har fått med seg at jeg faktisk er gravid? Får se om de tar betalt når jeg er der, kanskje jeg slipper. Det står i alle fall svart på hvitt i brevet.
Var ikke på tidlig ul, men var ul utenom den ordinære.
Men storebror måtte betale egenandel sist vi var på kontroll på sykehuset. Aldri måttet det før og måtte ikke det på haukeland. Noe nytt de har begynt med? Skal jo være gratis for barn under 16 år også..

Jeg går til privat gyn men med egenandel bortsett fra når man er gravid. Da skal man ikke betale noe. Det går på trydågderettighetene og svangerskapsomsorg

Og når det gjelder barn så er det også gratis med mindre det er noe materiale utlegg men innbiller meg at det også skal gå på gratiskvota for barn under 16

I aust Agder betaler jeg bare 100,- for ultralyd privat :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja, jeg regner jo med at privat er dyrere, og jeg har råd til det, så er ikke noe problem. Bare lurte på vanlig praksis i grunn.

Som sagt, kan ikke huske at vi betalte noe som helst med nr. 2, men kan jo hende det er ny praksis.

Hehe.. Jeg går privat og betaler 1000,- men det gjør jeg gladelig!

Jeg var på tidlig ul på sykehuset i går og betalte ingenting... Skal jo være gratis når du er gravid.

Back
Topp