Egenandel ved kontroll

Ergoterapeuten

Flørter med forumet
Jeg synes å ha lest at kontroller hos legen for gravide og barn er gratis, stemmer dette? :-)

Lille spire 06.06.14 <3

Min lege sa at jeg måtte betale litt for første kontroll hos henne, og så ville alt bli gratis videre...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har aldri betalt noe jeg....

Tror man noen steder må betale for bruken av utstyr, som f.eks blodprøver osv. Hvis jeg ikke husker helt feil :)

Jeg betaler ikke noe for timen hos legen, men jeg måtte betale for henvisninga til ordinær ul. Trodde ikke det skulle koste noe, men det gjorde det tydeligvis.

Jeg har aldri betalt noe som helst under mine graviditeter!

Ikke betalt et øre for noe då lenge det hadde med graviditeten å gjøre!

Jeg betalte heller ingenting for min første kontroll. Ring dem og si at timen var en svangerskapskontroll. Kanskje de i skranken har trodd det var en vanlig time og at det er derfor du har fått regning i posten?

Jeg har heller aldri måtte betalt noe for timene, blodprøvene ect. Eneste er om jeg har kjøpt urinprøveglass på legekontoret. :)
Synes det er rart å lese at noen måtte betale for den første timen... Mener det skal være gratis for alle svangerskapsrelaterte timer hos lege.

Aldri måttet betale noe heller. Kanskje forskjell på legene

Sent from my iPad using BV Forum

Brukt noe utstyr da? :) ellers skal det være gratis ja! :)

Står sikkert noe på helsedirektoratets side om hva som man har rett til å få gratis og ikke. Jeg tror man har rett til å få alt som er graviditetsrelatert gratis

jeg har aldri betalt noe for å gå til legen under svangerskap.

alt skal være gratis. blodprøvene også!

Back
Topp