Egenandel ivf

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Det er jo et makstak på ivf på 15-16000 eller noe. Er dette per år eller totalt uansett??

Husk forresten å sende inn kvitteringer innen 6mnd etter du har nådd taket.

Og husk når du handler at kvitteringer må være spesifisert. Vi sjekket ikke dette første runden og endte opp med å måtte dra til de forskjellige apotekene for å få nye... :p Ikke alle på apotekene gjør dette automatisk.

Husk forresten å sende inn kvitteringer innen 6mnd etter du har nådd taket.

Og husk når du handler at kvitteringer må være spesifisert. Vi sjekket ikke dette første runden og endte opp med å måtte dra til de forskjellige apotekene for å få nye... :p Ikke alle på apotekene gjør dette automatisk.

Det er kun medisiner over 16.000 du får refundert. Alle legeundersøkelser og kontroller må du betale selv.

Det er kun medisiner over 16.000 du får refundert. Alle legeundersøkelser og kontroller må du betale selv.

Også er det en sum pr innsett i tillegg på 1500 (var det ihvertfall til oss)

Også er det en sum pr innsett i tillegg på 1500 (var det ihvertfall til oss)
Trodde ikke dette var pr innsett, men per forsøk jeg... Hmm ble jeg usikker, men mener de sa det

Godt å høre det var totalt... :) Ja her og mener jeg de sa 1500 per forsøk, men ble usikker nå:wacky:

1500 ,- pr. forsøk ja. Men mener jeg leste at noen betalte egenandelen på 330 ,- ved fryseforsøk.

Trodde ikke dette var pr innsett, men per forsøk jeg... Hmm ble jeg usikker, men mener de sa det

Trodde det var pr innsett - men her kan jeg ta feil da det holdt med ett innsett koss oss ;)

Kontroller ved Ullevål 320 pr gang.
Uttak/innsett 1500,- pr gang.
Frys gikk som kontroll, dvs 320,-.

På st Olavs betalte jeg ikke pr kontroll ;) bare forsamtale

Dumt spørsmål kanskje, men kan man bruke frikort på egenandeler? Har brukt det hos gynekolog på sykehuset før..

Er ikke frikort litt i samme gaten? At man da har betalt et makstak allerede? Håper noen som vet bedre kan svare ;-)

Ikke jeg heller på første forsøk, de innførte det nå for ikke så lenge siden. Mulig det var 1.mai eller noe, for jeg betalte på alle ultralydene på forsøket midt i mai

Jøss? Vi hadde forsøk i mars...heldig der da forstår jeg :)

Jøss? Vi hadde forsøk i mars...heldig der da forstår jeg :)
Haha, ja, det vil jeg si :p hun dama i luka sa at alle ultralydegenandelene (de på 320) er med på egenandelskortet og kan gi frikort. Vet ikke om det stemmer, for sykepleieren som hadde vakt på rommet hvor vi ligger etter uttak mente de ikke var med på frikortgrunnlaget :p

Haha, ja, det vil jeg si :p hun dama i luka sa at alle ultralydegenandelene (de på 320) er med på egenandelskortet og kan gi frikort. Vet ikke om det stemmer, for sykepleieren som hadde vakt på rommet hvor vi ligger etter uttak mente de ikke var med på frikortgrunnlaget :p

De bør vel være med på frikortgrunnlaget de?? Høres rart ut at de ikke er det men

Back
Topp