Egenandel hos legen

BABY010112

Blir kjent med forumet
Jeg har hatt så mye kontroller hos legen siden jeg var i uke 5 pga kvalme,høyt blodtrykk og lav blodprosent Ect . Men jeg trodde timene var gratis jeg da. Noen ganger så betaler jeg 50 og noen ganger 90 og noen ganger så sier sekretæren dette er gratis også gangen etter så koster d 40 selv om jeg gjør stortsett d samme hver gang hos legen. Jeg er litt sjenert så jeg tør ikke spørre men kan dette være riktig? Betaler dere ?

Jeg mener at alt som har med svangerskapet å gjøre er gratis..jeg har ikke betalt noe ihvertfall. Håper du finner ut av det :o)

Alt som er svangerskapsrelatert er gratis, dette dekker nav for legene. Men om du drar til legen for sykdom ellers eller det er noe utenom svangerskapet så må du som regle betale. Noen tar kanskje betalt for prøvetaking og materiell, men når det er svangerskapsrelatert så skal du ikke betale for det.

Jeg tok en del blodprøver på furst da jeg var nygravid. sjekka hcg hver uke i starten, da måtte jeg si ifra at jeg var gravid og derfor ikke skulle betale egenandelen. hadde i tillegg frikort så kunne vist det også. Men slapp uansett pga graviditet.

Jeg betaler ikke og er hos legen 1 gang i mnd også pga kvalme og sykmeling, alt som er relatert til svangerskapet er gratis

Jeg har kun betalt når jeg har vært når jeg har vært der pga influensa eller andre ting som ikke har noe å gjøre med mini i magen.

Betaler ikke. Har også hatt mange ekstra timer. Har lege time to eller 3 ganger i mnd

Jeg har aldri betalt for noe hos legen.. Under svangerskapet da selvfølgelig :)
Ikke for prøvetaking eller materiale.. Snodig at det ikke er likt..

Back
Topp