Egenandel hos lege

Miss lurveleven

Andre møte med forumet
Jeg var hos lege forrige uke i forbindelse med graviditeten, og gikk bare uten å betale da jeg husker at alt svangerskapsrelatert var gratis forrige gang. Nå har jeg fått faktura i posten. Har jeg misforstått? Er det bare de faste kontrollene som er gratis? :/

Nei, det skal være gratis. Ta en telefon til legekontoret, så ordner det seg helt sikkert :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor mye var regningen på da? Er enkelte forbruksmaterialer etc som man uansett må betale for.

Tror ikke man skal betale for materiell heller. Prøver ol i forbindelse med svangerskap er jo nesten pålagt, så jeg har aldri betalt for noe noen gang...

alt som ahr med graviditet og gjøre ska være gratis.. så rart du har fått faktura ja.vill nok ta en tl å høre hva du egnetli skal betale for.

Som di sier over ;) alt i svangerskap er gratis, så ska kje betale noe ;)

Jeg måtte ikke betale for noe forrige gang. Ikke en gang etter jeg hadde født for oppfølgingen av abcessene (etter bakteriell brystbetennelse) på brystdiagnostisk, fordi det var svangerskapsrelatert.

Man må betale for henvisninger, matriell uansett om man er gravid el ei. Jeg måtte også betale for att de brukte bandasje på sønnen min etter oprasjon.

Back
Topp