Egen tråd med tips mot kvalme:)

Sommerfugl79

Elsker forumet
Ser det er mange som sliter med kvalme her.
Kanskje vi kan samle en liten tråd over hva som kan hjelpe mot kvalmen?

Jeg sverger til følgende
seaband armbånd
Grapefrukt juice (problemet er at jeg får halsbrann av dette, men kvalmen forsvinner)
Tyrkisk pepper/dundersalt og hocky pulver

Dette fungerer for meg:)

Kjempe lurt!!! Har ingen tips selv men trenger d sårt!!!!!

Kjenner ikke noe til det nå. Men strevde veldig med det med nr 1. Da var det seaband og gule epler som hjalp. Eplene hjalp mot halsbrannen også. :) Så jeg spiste sikkert et tonn med gule epler i løpet av graviditeten. :p

Vann synes jeg hjelper:)

Hos meg fungere dette:

Syrlige fruktdrops
Eplejuice
salte french fries (chipsen)
Apelsiner/appelsinjuice

I første svangerskapet prøvde jeg ut noen tips som jeg fikk av noen kollegaer, jeg syns ikke det hjalp så mye den gang, men da var det jo noe galt, så har tenkt å prøve tipsene igjen: -Spis litt Marie kjeks(evt. andre tørre kjeks) +drikk litt før du i det hele tatt står opp. -Banan skal være kvalmedempende(ikke helt sikker på denne da jeg syns bare konsistensen av bananen er kvalmende;P) -Lakris skal også hjelpe. -Noe av det eneste jeg kunne spise var tomat baserte middager, typisk kjøttdeig og dolmio og spaghetti a la capri:P(kanskje ikke kvalmedempende tips, men var mindre kvalme fremkallende:P)

JEG holder meg unna tomat baserte middager.. Hhaha :p Har kasta opp kjøttdeig og spagetti, og aldri mer! ;)
Vann fungerer til en viss grad for meg, og om man kaster opp da så føler jeg det er enklere med masse vann i magen :p
Ellers så funka det for meg og hele tiden spise kjempe lite, og kjempe ofte.. Det er jo også et tips man får hos legen..

Nå er det ingenting som hjelper for meg, så håper bare det går over snart :p

Det som ser ut til å hjelpe her er rett og slett å spise NOK!

Så fort jeg er sulten blir jeg kvalm og uvel... OG maten byr meg egentlig midt i mot.. men klarer jeg alikevel å spise.. så forsvinner den!!

Back
Topp