Egen seng

LilleMyy90

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julilykke 2023
Noen som holder på eller er ferdig med det? Fortell gjerne hvordan det går :)
Vi er på dag 2 nå. Har ammet i søvn, ammet flere ganger om natten og samsovet. Nå holder vi på å få henne til å sove i egen seng og lære henne å sovne selv, så ser vi om nattevåkningene avtar etterhvert. Jeg har sprinkelsengen ved siden av sengen vår, jeg sitter å ammer henne til hun blir trøtt og nesten sovner før jeg legger henne i sin seng. Det har vært protester og mye opp og ned før hun har sovnet. Igår brukte vi 2 timer fra jeg ga henne pupp og hun våknet 3 ganger på natten hvor hun fikk pupp og sovnet i egen seng rett etterpå. Idag brukte vi 1 1/2 time og er veldig spent på natten :)
Det går bedre enn forventet og hun hyler ikke når hun protesterer, kun sutring og litt gråt. Vi løfter henne opp når hun gråter og ned igjen når hun er rolig. Phjuu.
 
Vi begynte med egen seng på eget soverom for litt over 1 mnd siden. (Før det sov hun i egen srng inne hos oss i 2 mnd ca, før det i senga med oss) Ikke vært noe store utfordringer knytta til det, sovner som vanlig stort sett innen 15 minutter, og sover stort sett natta igjennom etter at hun fikk eget rom, de gangene hun våkner opp finner hun stort sett søvnen selv igjen.
Dagene starter dog litt i tidligste laget for meg men, sånn i 5-tiden :p
 
Her har småtten egentlig blitt lagt i egen seng siden 3 mnd men kommet over til oss i løpet av natten. Men i det siste kun vært i vår seng pga skadd arm hos meg
 
Er i samme situasjon :( jeg syns det er veldig koselig og sove med henne. Så hun har sovet i senga vår siden hun var 3 mnd. Første legging i egen seng tok 5 timer med surving og hyling. Veldig vondt for mamma hjerte. Nå ammer jeg henne slik at hun nesten har sovnet også løfter jeg henne i egen seng. Sover da som regel i tre timer før jeg må amme igjen. Så må jeg amme når jeg legger meg. Ikke alltid like lett og få henne til og sove i egen seng når jeg har lagt meg. Så hun kommer over i senga vår i løpet av natta. Har ikke energi til sånt tull på natta :( Vi skal snart flytte henne til eget rom. Da må vi nok gjennom noen våken netter før hun sover hele natta der. Gruer meg litt til det.
 
Han har sovet på eget rom i egen seng siden han var 3 månder :eek:
 
Vi begynte med egen seng på eget soverom for litt over 1 mnd siden. (Før det sov hun i egen srng inne hos oss i 2 mnd ca, før det i senga med oss) Ikke vært noe store utfordringer knytta til det, sovner som vanlig stort sett innen 15 minutter, og sover stort sett natta igjennom etter at hun fikk eget rom, de gangene hun våkner opp finner hun stort sett søvnen selv igjen.
Dagene starter dog litt i tidligste laget for meg men, sånn i 5-tiden :p
Vi tenker også å ha henne på eget rom etterhvert, hun er litt sensitiv for lyder og våkner lett, tror det blir bedre for henne og oss på eget rom :) idag tok det 30 min å legge henne, dag 3. Så det var deilig!
Hehe tror jeg skulle klart å stå opp liiiitt tidligere viss jeg hadde fått sammenhengende søvn :p men 5 tiden var litt tidlig.
 
Er i samme situasjon :( jeg syns det er veldig koselig og sove med henne. Så hun har sovet i senga vår siden hun var 3 mnd. Første legging i egen seng tok 5 timer med surving og hyling. Veldig vondt for mamma hjerte. Nå ammer jeg henne slik at hun nesten har sovnet også løfter jeg henne i egen seng. Sover da som regel i tre timer før jeg må amme igjen. Så må jeg amme når jeg legger meg. Ikke alltid like lett og få henne til og sove i egen seng når jeg har lagt meg. Så hun kommer over i senga vår i løpet av natta. Har ikke energi til sånt tull på natta :( Vi skal snart flytte henne til eget rom. Da må vi nok gjennom noen våken netter før hun sover hele natta der. Gruer meg litt til det.
Vi får satse på det blir bedre etterhvert :) vi tenker også å flytte henne på eget rom etterhvert, tror det blir bedre da. Gjorde vondt i mammahjertet her også når hun var så lei seg, men idag brukte vi bare 30 min, så det var deilig. Håper jeg slepper å gi henne pupp til hun døser av i fremtiden, og at hun kan drikke vann på natten viss hun våkner. Helst sove gjennom hele natten ;) håper og tror det ikke blir så mange oppvåkninger når vi flytter henne på eget rom, travelt å gå frem og tilbake, men de jeg har hørt om som har hatt babyen på eget rom har sovet gjennom natten til slutt. Har du hatt henne lenge i egen seng?
 
Vi tenker også å ha henne på eget rom etterhvert, hun er litt sensitiv for lyder og våkner lett, tror det blir bedre for henne og oss på eget rom :) idag tok det 30 min å legge henne, dag 3. Så det var deilig!
Hehe tror jeg skulle klart å stå opp liiiitt tidligere viss jeg hadde fått sammenhengende søvn :p men 5 tiden var litt tidlig.

Det var grunnen til at vi flyttet hun på eget rom når vi gjorde, våknet opp når jeg la meg, og igjen når pappaen la seg noen timer senere. Planen var å ha hun inne hos oss til 1 år men vi sover alle bedre nå så det var nok riktig å flytte hun :)

Jaaaa, 5 er litt vel tidlig :p det var i 6 tiden frem til vi stilte klokka, hun har ikke helt klart å henge med på den klokkestillinga gitt :p

Så bra at det gikk fortere i dag! :)
 
Vi får satse på det blir bedre etterhvert :) vi tenker også å flytte henne på eget rom etterhvert, tror det blir bedre da. Gjorde vondt i mammahjertet her også når hun var så lei seg, men idag brukte vi bare 30 min, så det var deilig. Håper jeg slepper å gi henne pupp til hun døser av i fremtiden, og at hun kan drikke vann på natten viss hun våkner. Helst sove gjennom hele natten ;) håper og tror det ikke blir så mange oppvåkninger når vi flytter henne på eget rom, travelt å gå frem og tilbake, men de jeg har hørt om som har hatt babyen på eget rom har sovet gjennom natten til slutt. Har du hatt henne lenge i egen seng?
Ja håper på det her også. Prøvd og gi henne vann på natta men da blir hun veldig sint og blir lys våken. Det vil vi ikke ha noe av, he he. Men håper hun etterhvert avvikler nattamming selv. Vi har holdt på i to uker nå. Hun har hatt en del plager med ørene sine. Så har ikke vært så lett og være så streng med senga når hun har hatt så mye vondt :( men vi kommer sterkere tilbake. Snart ferdig med maling av rommet hennes. Så da blir det snart eget rom på jenta mi :) Tiden går så alt for fort, begynner og bli så stor. Vil stoppe tiden litt he he
 
Her har han alltid sovet i egen seng. Har hatt senga hans i rommet vårt ved senga vår. Men sliter veldig med å få han til å sove selv. Han vil ligge i vippestolen og vil vippes til han sovner. Noen tips???
 
Hun sover i egen seng men trenger hjelp med å sovne nå har hun sovet på eget rom i nesten en mnd og det har gått kjempe fint å flytte hun sover mye bedre nå:) var litt tull de første dagene når vi flytta hun men det gikk seg til
 
Back
Topp