Egen høyde og fødsel

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Leste at (veldig) lave kvinner i snitt har kortere svangerskap enn høye. Nysgjerrig på om dette vil stemme med meg selv, er ganske lav..! Hvordan stemmer dere for dere som har født før? [emoji4]

158. Aldri gått over. (4)

Det har egenltig ikke så mye med antall cm over bakken, men om man har kort eller lang overkropp. Jeg er 165, så er ganske «høy», men jeg har lange bein og kort overkropp, så det er veldig kort mellom nederste ribbein og hoftebeinet. Det gjør blant at jeg får veldig mye halsbrann i graviditeten, og at baby får lite plass og det blir ubehagelig. Når baby får lite plass er teorien at det da skilles ut hormoner som setter i gang fødselen før i forhold til de med lange overkropper og god plass.

Jeg fødte i fire dager før termin med første. Så ikke veldig tidlig. Jeg har menstermin i dag(!) og ultralydtermin på onsdag, men fødselen har foreløpig ikke starta... utålmodig

Last edited:
Håper det stemmer. :joyful: Er 1,58, 34+1 og lei.

Jeg er 157 og fødte min første i 2016 9 dager over termin (fødte i uke 42, 41+6). Jeg ble satt i gang med modningspiller 8 dager over(!) Med 22 dager igjen til termin med nummer 2 er jeg spent hvordan det blir denne gangen...

163 cm
Nr en på termin
Nr to ble jeg igangsatt
Nr tre kom to dager etter termin
Er 39 uker idag og null tegn til fødsel

Er 174, er 40+4 og har ikke født enda ;)

164 her, født forrige gang 7dager over termin..sikkert samme blir her..termin på mandag od det er helt stille..

172 her, fødte hhv 9 dager over og på termin. Tredjemann gjenstår å se.

Back
Topp