Egen fødselsvekt og deres baby?

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Til dere som har født tidligere, var det noen likheter i deres fødselsvekt og babyen deres sin?

I forhold til å føde før, etter eller til termin, var det noen likheter?

Jeg veide 2 kg da jeg ble født.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var 3550g når jeg ble født, datteren min var 3200g :)
Mamma fødte meg til termin ca, samme gjorde jeg (39+6) :)

Sambo veide 2800g, så våre barn er en fin mellomting mellom oss ser det ut som :) Frøkena i magen er estimert til 3200g ved termin hun også :)

Last edited:
Jeg veide 4.8 kg to uker (og vel så det) etter termin.
Mannen veide 4.2, men vet ikke når han kom.

Min elste kom 40+3 og veide 4.7 kg (la på meg 27 kg)
Yngste kom 40+0 og veide 3.8 kg (la på meg ca 11 kg)
Siste vet jeg ikke ennå, men estimert til 3.1 kg 36+2 og jeg lagt på meg ca likt som forrige, totalt 11 kg til slutt regner jeg med. 37+3 nå.

Jeg veide 1320 og var født i uke 29. Gutten min var 3430 og ble født 3 dager over termin. Så ingen likheter der.

Jeg veide 1320 og var født i uke 29. Gutten min var 3430 og ble født 3 dager over termin. Så ingen likheter der.

Virker ikke som om det nødvendigvis blir noen likheter om man var prematur. Babyen min har antakelig passert 2 kg (som jeg var) nå uansett.

Jeg var 4,4. Eldste var 200g lettere enn meg, yngstemann 200 g tyngre enn jeg var da jeg ble født. Jeg tror det er en sammenheng, men det er jo bare noe jeg synser om.

Jeg veide 3670 gr og ble vel født i uke 41-42. Nr1 her var 3340 gr og ble født 9 dager over termindatoen og nr2 var 3700 og ble født 5 dager over termindato. Samboer var 3750 da han ble født, men er ikke sikker på om han ble født mye etter termindato.... Så største forskjellen her var med nr1 som er jente. Jm har tippet at denne karen blir på størrelse med broren som var 3700 siden mye er likt :)

Jeg var 3670 g 10 dager over termin. Eldste her var 2950 g 3 dager over termin, nummer to 3405 g på termin. Tipper denne er 3400-3600 g.

Jeg er forøvrig nummer to i søskenflokken. Førstemann var ca. 3300 g.

Jeg veide ca. 2500, og har født to jenter på 3500 og 3300. Faren deres var nærmere 4,5 kg. da, så en mellomting, kanskje?!
Pappaen til babyen i magen nå var nesten like liten som meg (2750), så får vi se ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg var helt lik sønnen min, begge to var 3700 og 50cm :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Lurer fælt på om vi ligner på Mamman våres i forhold til termin. Min mor fødte alle oss søsknene i uke 39. Spent på å se. Noen som har likheter med sin mamma? Jeg har termin 6juni. 3D termin 28mai lurer fælt på hvem som stemmer!

Jeg var tvilling og tatt med keisersnitt en Mnd for tidlig, så blir vanskelig å sammenligne vekt og tidspunkt med den lille i magen.
Men kan jo hende det ligner på mine søsken, de kom rett før termin. Så får vente og se :)

Det er nok ikke bare mors vekt som evt. har noe å si. Fars gener er tross alt også en stor del av barnet.

Her veide storesøster 3300g og var 50 cm født 39+1, mens jeg ble født 3,5 uker over tid og veide ca. 4200g og var 52 cm. Mannen var 51 cm lang og ca. 3700g og kom ca. til termin.

Her var sønnen min akkurat like stor som jeg var da jeg ble født og kom akkurat samtidig i forhold til termin som jeg gjorde :p litt sprøtt. Vi er første fødte begge to, så det blir spennende å se hva det blir denne gangen :p blir det likt som mamma hadde med nr.2 nå, så vil jeg ikke ha nr.3 :p hehe.. Nr.3 kom 2 uker på overtid og veide 4500g :p

Last edited:
Back
Topp