Egde duo vs city cross?

vi fikk nr 1 i juli i fjor og valgte edge for det første fordi jeg synes baggen var mye finere og den er større enn city. vi bruker baggen enda med voksi city pose i. Hun begynner å bli lang, men sover på sida med litt bøyde ben, så hun har det bra i den enda heldigvis. Håper å kunne vente med å bytte til sportsdelen hvertfall til slutten av mars.

Vi har en høy bil, SUV, og jeg har ingen problem med å løfte den inn og ut av bilen. Vi har classic understell som også er relativt stort, men det er ingen problem. Eneste er at vi må slå sammen understellet uten vognen, også klikke baggen fast etterpå før vi har den i bilen, men dette går som en drøm.

Ei jeg kjenner valgte city cross, og hun angrer og måtte bytte til sportsdel for to mnd siden. Hun kommer til å kjøpe edge eller mondial neste gang og det er kjedelig med ei så dyr vogn.

Vi er rå fornøyd og det er Lille også. Hun har det lunt og godt når hun sover (sover ute hver gang hun sover på dagen) :)

Lykke til med valget :)

Mange gode innspill!
Såg litt på super viking i dag, såå fin! Men bagen virket så liiten.

Er egde tung i bakker, eller overkommelig nok? :) den er jo trossalt nesten 17 kg.

Bor i Bergen på et sted med mye bakker og syns ikke den er så veldig tung! TFK veier med bag rundt 15 kg og Mountain buggy rundt 14 kg til sammenligning og da er ikke 17 kg så veldig mye, du skal jo trille vogna :p
Og hvis du syns det et mye kan de se på det som trening :D

Når jeg skal ha vogna i bil tar det størst plass med bagen! Med sportsdel bare klapper jeg den sammen mens med bag må den deles :)

Hvordan de får plass? De klapper sammen bagen så den kan gjøres lavere og tar av hjula :D men ser ut til at Fiaten har ganske langt bagasjerom ;)

Når jeg skal ha vogna i bil tar det størst plass med bagen! Med sportsdel bare klapper jeg den sammen mens med bag må den deles :)

Hvordan de får plass? De klapper sammen bagen så den kan gjøres lavere og tar av hjula :D men ser ut til at Fiaten har ganske langt bagasjerom ;)
Ja men den blir høyere var det jeg mente. Den fiaten ser ut til å ha langt men lavt bagasjerom. Vi har 2 stasjonsvogner og en personbil. Får med emmaljunga i personbilen men da er det fullt. Hehe. Elsker caravelle til svigers, kjører vogna rett inn og bare setter på bremsen.

Ja men den blir høyere var det jeg mente. Den fiaten ser ut til å ha langt men lavt bagasjerom. Vi har 2 stasjonsvogner og en personbil. Får med emmaljunga i personbilen men da er det fullt. Hehe. Elsker caravelle til svigers, kjører vogna rett inn og bare setter på bremsen.

Men sportsdelen er ganske flat hvis du tar den av, så hvis du tar den og hjula av understellet så er det nok plass i Fiaten også ;)

Caravelle er super med vogn for da slipper du styret med demontering osv :p tar litt tid hvis du må ta av hjul, klappe sammen bag hver gang du skal ha vogna i bilen :p

Men sportsdelen er ganske flat hvis du tar den av, så hvis du tar den og hjula av understellet så er det nok plass i Fiaten også ;)

Caravelle er super med vogn for da slipper du styret med demontering osv :p tar litt tid hvis du må ta av hjul, klappe sammen bag hver gang du skal ha vogna i bilen :p
Ja er ganske slitsomt. Måtte ta av hjula i personbilen vår og det blir mye mer styr enn i en av stasjonsvognene. Er bare synd det er så trang mellom setene i den caravellen. De valgte bagasjerom fremfor plass inni.

Back
Topp