Egde duo vs city cross?

Minijuni87

Glad i forumet
Noen som har fordeler og ulemper med disse to vognene? Ender nok opp med en av dem :)

Jeg skal ha junibaby foressten :)

Har junibaby og Edge!

En stor fordel er at baggen er større en på citycrossen så man kan bruken den gjennom vinteren med vinterpose! Jeg byttet i slutten av januar men det var mest fordi kan nesten hoppet ut av baggen og snudde seg noe voldsomt :p har en veldig aktiv gutt som reiste seg opp selv ved 6 mnd :D

Og med edgen kan du velge understell det kan man vel ikke med citycrossen :)

Tror citycrossen skal være mindre sammenlagt og veie litt mindre, men jeg syns ikke edgen er noe tung og har ikke bil så da er ikke det et problem for meg :p

En ulempe med edgen et at det er felles kalesje for bag og sportsdel! Kalesjen var da en tendens til å bli solbleket mens baggen ikke er like mye solbleket :(

Må si jeg er veldig fornøyd med vognen, god å trille og syns ikke den tar så mye plass som "alle" skal ha det til :p

Har junibaby og Edge!

En stor fordel er at baggen er større en på citycrossen så man kan bruken den gjennom vinteren med vinterpose! Jeg byttet i slutten av januar men det var mest fordi kan nesten hoppet ut av baggen og snudde seg noe voldsomt :p har en veldig aktiv gutt som reiste seg opp selv ved 6 mnd :D

Tror citycrossen skal være mindre sammenlagt og veie litt mindre, men jeg syns ikke edgen er noe tung og har ikke bil så da er ikke det et problem for meg :p

En ulempe med edgen et at det er felles kalesje for bag og sportsdel! Kalesjen var da en tendens til å bli solbleket mens baggen ikke er like mye solbleket :(

Må si jeg er veldig fornøyd med vognen, god å trille og syns ikke den tar så mye plass som "alle" skal ha det til :p

Tusen takk for godt og utfyllende svar :D

jeg heller mest mot egde:)

Skal ha den inn og ut av bil, men det må vel gå fint.
Har veldig lyst å slippe å bytte vogn når jeg skal bytte til sportsdel. Føler at "alle" bytter.
Synes også at bagdelen er finere på egde enn city. Jeg får snart komme meg i butikk å kikke litt på dem :D

Tusen takk for godt og utfyllende svar :D

jeg heller mest mot egde:)

Skal ha den inn og ut av bil, men det må vel gå fint.
Har veldig lyst å slippe å bytte vogn når jeg skal bytte til sportsdel. Føler at "alle" bytter.
Synes også at bagdelen er finere på egde enn city. Jeg får snart komme meg i butikk å kikke litt på dem :D

Om det er plass i bilen kommer nok ann på hvor stor bilen er! Bagen må tas av for å legge ned understellet, men vi har fått plass til 2 kofferter, vogn, en sekk og stelleveske i en Peugeot 307 og en Toyota avensis :)

Syns også bagen er penere på edgen og selv om den er større tar ikke vognen noe større plass når den er slått opp :)

Vi har duo s air understellet og det er virkelig deilig med svingbare hjul! Mye lettere å svinge, spesielt på butikken :D

Jeg har ikke så mye erfaring siden vi nå venter første, men vi valgte Edge nettopp fordi bagdelen er større. Vår lille kommer i april og det går mot vår og sommer... Når vinteren kommer ønsker jeg fortsatt å bruke bagdelen da jeg synes han fortsatt er litt liten til å flytte over i sportsdelen, dermed var det viktig med en stor og romslig bag for oss slik at vi får lille og vinterpose ned i :)

Skal også ha den ut og inn av bil, men ser ikke på det som noe stort problem selv om mange sier den er litt tyngre... :)

Har junibaby og Edge!

Jeg har også Edge å på min er det en kalesje til hver del.

Jeg har Edge å junibarn å hun ligger fortsatt i bagdelen, har enda god plass. Hun sover bare ute i vognen å har plass til dunpose å evt teppe under vindtrekket. Vi er veldig fornøyd med den:) vi har stor bil så synes ikke at størrelsen er noe problem i bilen heller selv om vi alltid har med en trille i tillegg til storebror :) på min Edge har jeg 2 kalesjer, en til bag å en til sportsdel:)

Er det ikke sånn at bagdelen på city cross ikke kan justeres opp til sittende? Og så er den mindre. Jeg ville valgt Edge, noe jeg faktisk har gjort :p Den ble bestilt for noen dager siden.

Er det ikke sånn at bagdelen på city cross ikke kan justeres opp til sittende? Og så er den mindre. Jeg ville valgt Edge, noe jeg faktisk har gjort :p Den ble bestilt for noen dager siden.

Det stemmer at city crossen ikke kan settes opp i ryggen ja! Det er kjekt med edgen, da får de små litt mer tålmodighet :)

Kan foresten anbefale å kjøpe exlusiv regntrekket! Sitter mye bedre på vogna enn orginalregntrekket :)

Jeg har 2009 mod Edge, kun en kalesj der også :) fikk brukt den lenge med bag, måtte bytte fordi vi trengte selene :)

Har edge og elsker den. Kun en kalesje og 2013 modell. Kan kjøpe på kalesje men det koster en del. Vi har vurdert det pga to barn som sitter i vogn og to understell til vår emmaljunga. Men storesøster elsker søskensete heldigvis.

Bagdelen er lengre på Edge. Citycrossen tar mindre plass i bilen. ;) Hadde valgt Edge hvis du har plass.

Mange gode innspill!
Såg litt på super viking i dag, såå fin! Men bagen virket så liiten.

Er egde tung i bakker, eller overkommelig nok? :) den er jo trossalt nesten 17 kg.

Mange gode innspill!
Såg litt på super viking i dag, såå fin! Men bagen virket så liiten.

Er egde tung i bakker, eller overkommelig nok? :) den er jo trossalt nesten 17 kg.
Vi valgte edge foran viking. Mye fordi både bagen og sportsdelen er så liten. Men nei den er ikke tung i bakker. Vi har en bakke opp her som er så fæl at selv de mest trente menneskene slitet litt. Merker ikke forskjell på edge og brio smile som vi hadde før. Bare at edge er litt mer stabil. Viking og brio smile er ganske like.

Back
Topp