eg har 5000

• Trådstarter Trådstarter !!
  • Opprettet Opprettet

!!

Forumet er livet
VIP
eg skal kjøpe julegave for, så eg skal kjøpe eit speilrefleks kamera...MEN hvilket er bra, som du får for den summen?

Jeg har Canon og er veldig fornøyd.[:D]

Har canon eos 450D og er kjempe fornøyd...

Da kan du like så godt kjøpe EOS 500, som er mye bedre og har HD-video opptak. Koster en tusenlapp eller to mer, men verdt det.

ORIGINAL: MammaLilleTrille

jeg har canon eos 1000d og er kjempe fornøyd

[:D]

jeg har Canon eos 1000D, og er veldig fornøyd.. med div ekstra så kommer det fort opp i 5000kr..

hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt 450d eller 500d, men de koster da mer.. 450d koster 5000...

husk at du må ha minnebrikke.. og veldig greit å ha et UV filter og bæreveske..

Hvis dere er fornøyd med 1000D (som er dårlig), da hadde dere antageligvis fått orgasme av 500D.

hvis du skal ha canon bør du heller se på eos 30d og 40d fremfor 450 og de der. kjempeenkelt i bruk og myyyye bedre enn de andre. brukes av mange fotografer blant annet[:)] har 30d, og det er helt supert[:)]

Bare Nikon her i gården! =)) 

For under 5000 får du ikke mye bedre enn 450D. Alternativet for meg ville vært Nikon 3000, som såvidt jeg vet er i samme klasse. Det er vel etterfølgeren til den populære F60. Uansett så er dette gode kameraer for vanlig fotografering, og langt bedre enn kompakte kameraer. Om du har ekstreme krav vil du få mer igjen for en god linse enn et litt dyrere kamera.

Jeg vil også si at du ikke trenger mer enn 450D for en begynner. Fordelen med å gå opp til 500D er å kunne ta opp film, men det er et ganske mye dyrere kamera.

Back
Topp