eg er sååå leeeeeiiiii*ekstrem syting*

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Snuppa vil jo ikkje ta puppen lenger(igjen!!)...  Ho sutrer og griner når eg prøver å legge ho til, ikkje tar ho mme eller flaske heller... Eg fikk i ho 60ml nan igår for første gang på flere mnd, men eg har så lyst å slutte med amming, orker ikkje mer grining, pumping og tårer pga amming [:(] 

Eg er DRITT lei dette matstyret her! Aner snart ikkje hva eg skal gjøre[&:]

Har du prøvd å gå inn på et stille, kanskje mørkt rom når du skal amme? Merker lille her er så opptatt av alt mulig, så hun trenger ro for å spise. Ellers vet jeg ikke, men hun må jo få i seg væske!

Prøvd å la henne drikke fra kopp, med og uten tut?

Eg ga forresten mme med doserings sprøyte en stund rett før den første tanna kom, for da tulla han sånn med flaska. Og da fikk eg i han masse.

Kanskje det er det som plager henne.

ORIGINAL: eplemos

Eg ga forresten mme med doserings sprøyte en stund rett før den første tanna kom, for da tulla han sånn med flaska. Og da fikk eg i han masse.

Kanskje det er det som plager henne.

ho har fått tenner, så er nok ikkje det.

ORIGINAL: ladylovlylocks

Har du prøvd å gå inn på et stille, kanskje mørkt rom når du skal amme? Merker lille her er så opptatt av alt mulig, så hun trenger ro for å spise. Ellers vet jeg ikke, men hun må jo få i seg væske!

er det eg har gjort hittil.

ORIGINAL: Sorland

Prøvd å la henne drikke fra kopp, med og uten tut?

jepp...samme hva eg gir av [&:]

Har ingne råd utover det som du allerede har gjort, men ville bare sende deg en klem! [:)] Vurderer å slutte med ammingen selv, det er bare hyling hver gang!![:'(] Men han tar flaske heldigvis...

Tar det lang tid før melken kommer når hun suger, så kan du kanskje prøve å håndmelke litt først så utrivningen starter. Eller hvis du har mye melk og det kommer mye med en gang, kan du pumpe litt før du legger hun til. Og prøv å slappe av!

huff forstår at det ikke er noe kjekt. så du har lov å klage litt:)

tuppa tuller litt med ammingen av og til, særlig når jeg er ute blandt folk. så jeg må distrahere henne mot puppen. hjelper å ha smykke på som hun kan leke med når hun drikker pupp. Eller jeg holder smokken etc så hu leker med den når hun drikker.

Er ikke alltid så lett med denne matingen. Men om ikke lenge så klarer de å spise selv-
klem til deg.

ORIGINAL: ladylovlylocks

Tar det lang tid før melken kommer når hun suger, så kan du kanskje prøve å håndmelke litt først så utrivningen starter. Eller hvis du har mye melk og det kommer mye med en gang, kan du pumpe litt før du legger hun til. Og prøv å slappe av!

Det går 10 sek. kanskje... og melkestrømmen er ikkje "skarp" lenger, eg vet det er helt passelig for ho... har prøvd med syntocinon nesespray, men det er stort sett det samme... ho er veldig utålmodig og veldig bestemt [&:]
Det er kjempevanskelig å slappe av når ho er sånn, sitter litt på nåler når eg ser tendenser til at ho skal bli vanskelig å få lagt til [&o]

ORIGINAL: hunnykaos

Har ingne råd utover det som du allerede har gjort, men ville bare sende deg en klem! [:)] Vurderer å slutte med ammingen selv, det er bare hyling hver gang!![:'(] Men han tar flaske heldigvis...

*kleemmmme*

Hadde ho tatt flaske uten problem hadde eg slutta å amme nå... nå føler eg nesten at nok er nok! Har hatt SÅ mye slit med amminga at eg snart spyr [:'(]

Nå fikk eg endelig i ho litt pupp og ho sover i vogna nå, prøvde først med grøt og mm på flaske, men det ville ho ikkje ha noe av [&:] La seg nesten 2 timer seinare enn ho pleier å gjøre idag...

ORIGINAL: awenka

huff forstår at det ikke er noe kjekt. så du har lov å klage litt:)

tuppa tuller litt med ammingen av og til, særlig når jeg er ute blandt folk. så jeg må distrahere henne mot puppen. hjelper å ha smykke på som hun kan leke med når hun drikker pupp. Eller jeg holder smokken etc så hu leker med den når hun drikker.

Er ikke alltid så lett med denne matingen. Men om ikke lenge så klarer de å spise selv-
klem til deg.

er eg ute blant folk kan eg likegodt la være å prøve en gang! det må være helt stille rundt ho... gleder meg til ho spiser selv og ikkje spiser på natta [;)]

*klemme på*

ganske fortvilande det der... veit ikkje korleis du har det, men skjønner at det ikkje er lett... lykke til i alle fall

ORIGINAL: Zala85

ganske fortvilande det der... veit ikkje korleis du har det, men skjønner at det ikkje er lett... lykke til i alle fall

tusen takk snuppa [:)]

Spiser hun grøt?
Om hun gjør det så lag mme og bruk det til å lage grøten, da får hun i seg næringen som mme har [;)]

Spiser hun grøt?
Om hun gjør det så lag mme og bruk det til å lage grøten, da får hun i seg næringen som mme har [;)]

ho gjør det ja, men det er jo allerede mme i grøten fra før... [8|]

Føler med deg!
Lillegutt nekter pupp på dagtid nå. Han kan til nød spise litt tidlig morgen, og rett før leggetid.
Heldigvis drikker han mme og virker som han synes det er myyyye bedre enn morsmelk..
Men blir jo liksom helt utrolig vanskelig hvis ho ikke vil ha mme eller morsmelk..
Krysser fingrene for at hun plutselig skjønner poenget med melk[:D]

Helsesøstra sa forresten til meg ( hun er ikke særlig populær), at hvis han ikke ville ha pupp på dagen, måtte han drikke vann. Det var bare tull å gi de mme nå- det trengte de ikke.. Så spurte jeg hva jeg skulle gjøre når lillegutt ikke er spesielt begeistret for vann enda- jo da måtte han bare være tørst- så skjønte han vel poenget med hvorfor han måtte drikke vann etterhvert...huff og huff..
Lillegutt får vel ca300-400 ml mme til dagen..

Lykke til!

ORIGINAL: kasandre

Spiser hun grøt?

ho gjør det ja, men det er jo allerede mme i grøten fra før... [8|]

Maisgrøt lages med melk, du kan jo tilsette litt frukt for smakens skyld.

Back
Topp