Eg er litt bekymra eg (strekksmerter)

3 Hjerter

Forelsket i forumet
Korleis skal eg forklare dett her daa, det stikker og strekkes noe nede i bekkenet mitt, baade framme og bak.
Kva er dette ?

Vel nå er ikke jeg noe ekspert på dette. :) Nytt for meg også.
Men utifra det jeg har lest og blitt fortalt. Så er dette helt normalt.
Det er livmoren som utvider seg, og da kan det kjennes sånn. :)
kan visst tilogmed kjennes i lysken. :)

Takk, er det meininga at det skal stikke og verke ?

Ogsaa kjennes det ut som eg har mens smerter.....

Ja dette er helt normalt, og di fleste(om ikke alle) kjenner dette når en går gravid. Det er jo en muskel som strekker seg, å da kjenner man stikking. Men jeg kjenner mindre av dette denne gangen enn første gang. Kanskje fordi den er blitt strukket en gang før, og det er ikke for lenge siden. Fødte i nov 2010.

Jeg har masse av det, og det gjør meg faktisk bekymret. Rett og slett fordi jeg hadde nesten ingenting med de to andre. Det er i hvert fall noe som foregår der nede, ingen tvil! Normalt skal det være, men det er naturlig for alle tror jeg å være nervøse og krysse alle fingrer og tær for at ting skal gå bra. 

Det heter ligamentsmerter, om du vil google det å lese litt om det. Helt ufarlig. :-)

Har hatt litt av det i dag faktisk, men husker det og kjenner det igjen fra sist så bekymrer meg ikke.. 

Husker en gang jeg ikke klarte å rette ut kroppen når jeg hadde datteren min i magen! Det var så anspent der inne da, at kroppen nektet å samarbeide ed meg så jeg gikk krokbøyd som en gammel dame hahaha :P 
Når man er gravid må man være åpen for: Shit happens. Det er stadig et eller annet rart på gang i kroppen, ofte aner du ikke hva det er selv, og ofte kan hverken lege eller jordmor forklare deg hva nettopp det du opplever er. For de vet ikke selv! 

Har man et åpent sinn og en god dose humor kan man gjøre svangerskapet vesentlig mer behagelig og koselig for seg selv :D 

Jeg elsker å være gravid, men det betyr ikke at det er alle ting ved svangerskap jeg er like glad i... Det er ikke alt som er behagelig! Men, sånn er det. Ingen har sagt det skal være lett å bære frem barn

Back
Topp