Eg er 19+3 eg skal inn for å føde ei jente 28 desember

chrjan

Andre møte med forumet
Hei. Eg sitter nå med tusen tanker.
Vi fikk vite for 2 dager siden at vi venter en liten jente med alvorlig kromosomfeil.
Det er planlagt fødsel 28 desember, men kan noen fortelle meg om hva som skjer? Prøver å forberede meg mest mulig men er så vanskelig.
Er det noe eg bør vite?
Noe som vi bør gjøre ?
Vil gjerne vite hvordan deres opplevelse var.
 
Håper noen andre kan svare deg mer, vil bare legge ut linken til LUB sine sider ang det du skal igjennom nå
https://www.lub.no/tema/sorg/barnet-døde-i-magen-før-uke-24

Jeg vil si at du burde be om å få se LUB sin video på sykehuset og den forteller deg mye av hva som er smart å gjøre❤️ Alt fra tid med barnet etter fødsel, til hvor du kan hendvende deg om du trenger noen å prate med. Men håper noen som har vært igjennom dette kan svare deg bedre❤️ Jannike som har georgs gave kan også sikkert svare deg mye om dette, hun har vært igjennom akkurat dette med å føde et barn tidlig med kromosomfeil, du finner henne på face.
 
Åh, så innmari trist å høre :Heartred Hva tenker du selv om det du skal gjennom, og fant de det ut på OUL? Sender deg gode klemmer :Heartred Håper de får gode råd her av noen med erfaring..
 
Last edited:
Uff, så trist! :Heartred Var igjennom det samme i uke 21 for tre år siden. Vanskelig å forberede seg, og det kan kanskje variere litt fra sykehus, men kan i alle fall gi deg min historie. Jeg ble lagt inn kvelden før, fikk sovetablett slik at jeg skulle få litt søvn. Ble vekket i fire-tiden på natten for å få de første tablettene vaginalt (Cytotec). Samtidig fikk jeg noe smertestillende, og sovnet igjen. Ny dose med tabletter i åtte-tiden, fikk etterhvert rier og han ble født ca kl 10. Fikk morfin, så smertene gikk greit. Jordmor tok han med ut og vasket han og slikt, og så fikk vi litt tid med han. Vil absolutt anbefale å se henne. Dere kan også velge om dere vil ha begravelse, minnelund etc. Vi valgte kremasjon og urnenedsettelse på minnelund der det ligger mange barn, var greit å snakke med begravelsesbyrå og få vite litt om hvilke alternativer som finnes. Håper dette var til hjelp. Bare å spørre om du lurer på noe bestemt!
 
Vi mistet selv en jente i uke 20 :Heartred:Heartred
Skulle hatt termin nå 27.12...
Det går nesten ikke ann og forberede seg til noe slikt, men du blir nok godt informert på sjukehuset om hvordan ig hva som skjer :Heartred
Men tenk litt på begravelse, kremasjon eller minneslund :Heartred

Kanskje ta med noe fint du kan legge ved henne. Bamse, pledd, brev, bilde...
Bruk god tid sammen med henne etterpå om du klarer det. Ta bilde om du orker :Heartred Det er godt og ha i ettertid :Heartred

Sender deg en god klem :Heartred
 
Hei,
Så veldig vondt å lese <3 jeg vet ikke hvilket sykehus du tilhører, men jeg ville undersøkt om Georgs gave har levert hjerter og små tepper dit. Sjekk dem ut på facebook. Eventuelt om du eller noen i familien din kan tenke seg å strikke et bittelite teppe å pakke henne inn i. Ellers er det, som nevnt over, masse kompetanse å hente hos LUB. Tenker på dere og sender mange klemmer
 
Last edited:
Så vondt å høre :( Les på LUB sine sider som linker her over og tenk gjennom om dere vil se henne, ha med noe kosedyr/pledd, begravelse osv. Jeg ble lagt inn rundt 9 på morgenen og satt igang med piller. Fikk både morfin og epidural. Han ble født 18:53. Vi valgte å se han, holde han og ta bilder. Hadde med et lite teppe (som vi har beholdt) og en bamse (som vi la i kisten). For oss føltes det rett med begravelse og gravstein!
Sender det masse styrke, det er virkelig en tøff situasjon ❤️ Håper du har gode personer rundt deg og be om den hjelpen du trenger ❤️
 
Så vondt å høre :( Jeg fikk en pille på mandag og ble innlagt på onsdag. Fikk da vaginalt piller og måtte drikke resten,det du skal høre på sykehuset. Du skal få masse smertestillende,jeg fikk morfin. Min lille engel ble født rundt kl 22. Vi har valgt å se og å holde ham. Vi har tatt noen bilder og angrer at vi tok ikke mer. Jeg har skrevet en kort/brev til ham og la leketøy jeg heklet til ham :( Vi har valgt minnelund uten navn men angrer på det veldig. Stor klem til deg!
 
Back
Topp