Eg blir forbanna...

bessie

Elsker forumet
En liten ut blåsing. Etter eg blei gravid har eg fått dårlig ånde, Eg aner ikke hvorfor men den er der bare. Mannen min kommentere alltid når den er på sitt verste, i dag er jo en av de dagene. Eg har sagt at eg vil ikke høre det mer, det såre meg pga eg ikke kan noe for det men han føler likevel for å si dette. Eg blir så sur og forbanna at eg vil slå til han. Eg kan ikke forstå hvorfor han er nødt til å si det.... Er det flere som opplever at mann folka sier mer en det du har behov for å vite? Sånne negativ ting du ikke kan noe for?

Har du brukt tannstikker nederst i tannkjøttet? Det fjerner matrester som ligger i lommen ved siden av tennene. Det kan gi dårlig ånde hvis man ikke rengjør skikkelig.
Ellers kan du prøve munnskyllevæske.
Men når man er gravid så endres alt i kroppen, og da får man gjerne dårlig ånde.

Jepp, har en sånn mann også... sykt irriterende! !!

Har du brukt tannstikker nederst i tannkjøttet? Det fjerner matrester som ligger i lommen ved siden av tennene. Det kan gi dårlig ånde hvis man ikke rengjør skikkelig.
Ellers kan du prøve munnskyllevæske.
Men når man er gravid så endres alt i kroppen, og da får man gjerne dårlig ånde.
Ja eg bruker alt :-(

Jepp, har en sånn mann også... sykt irriterende! !!
Ja ikke sant? Spesielt når eg har bedt han om å ikke si det mer, det holder med å si det en gang men når han sier det hver dag 5 ganger til dagen blir eg altså forbanna..

Dårlig gjort å poengtere hele tiden. Si ifra at det sårer deg, helt til han skjønner det! Ikke bare greit å være gravid.

når han vet at du ikke kan gjøre noe med det, så er det jo veldig unødvendig å kommentere det så ofte.

Men dårlig ånde kommer enten av bakterier (gasser) i munnen eller pga bakterier i magen. Hvis renholdet ditt i munnen er prikkfritt, dvs tanntråd hver dag, pusse tungen hver dag, nøye tannpuss - så ville jeg kanskje søkt en annen forklaring

Har selv opplevd å ha dårlig ånde pga reflux, noe som er veldig vanlig i graviditeten - men jeg har hatt stille reflux (usymptomatisk) siden jeg var et lite barn, har bare ikke oppdaget det før jeg ble voksen og det bøe symptomatisk. Har nok hatt dårlig ånde pga det også.

Kan legge seg matrester bak på mandlene også som ligger der å rottner. Kjenner en som fjernet mandlene på grunn av stadig matrester der som ikke fikk bort.

Kjenner til problemer.
Prøv noe med zink, det skal hjelpe slik som sb 12
Er relativt vanlig å få dårlig ånde når man er gravid, vedvarer det etter graviditeten og du har god tannhygiene så kan det være lurt å ta turen til tannlegen.

La han bare si det vel :-)
Dårlig ånde er ett veldig vanlig problem, er ikke bare du som sliter med det ;-) Her har vi valgt å være ærlig med hverandre om den biten, pusser så klart tennene men vi bruker også munnskyll :-) Klart det kan være irriterende men syns ikke det er noe å bli sur for?

La han bare si det vel :-)
Dårlig ånde er ett veldig vanlig problem, er ikke bare du som sliter med det ;-) Her har vi valgt å være ærlig med hverandre om den biten, pusser så klart tennene men vi bruker også munnskyll :-) Klart det kan være irriterende men syns ikke det er noe å bli sur for?
Hehe jo da det går greit at han sier det en gang men flere ganger til dagen blir plagsom og eg blir sint pga eg ikke kan noe for det. Eg pusser, bruker munn skyld og sånn tannpriker men ting ingen nytte. Vi er også ærlig med hver andre men for min del holder det med å si det en gang

Må han bortpå munnen din flere ganger daglig da?
Haha han er ikke det heller :-P vi kan sitte ved siden av og han lukter det :-( dette problemet begynte når eg blei gravid og eg gjør alt for å hindre det men god tann hygiene men hjelpe ikke

Kjenner til problemer.
Prøv noe med zink, det skal hjelpe slik som sb 12
Er relativt vanlig å få dårlig ånde når man er gravid, vedvarer det etter graviditeten og du har god tannhygiene så kan det være lurt å ta turen til tannlegen.
Takk for tipse eg bruker sb 12 nå :-) heldigvis er det nok et graviditet symptomer :-P sliter ikke med det ellers :-)

Back
Topp