Efidrin...

*Caroline

Elsker forumet
Jeg var til legen med tuppa i dag som skrev ut efidrin til oss siden hun har en grusom slimhoste, leser nå at det ikke er bra. Så jeg er veldig i tvil. Har gitt henne i kveld, med positiv effekt, men med en bismak i munnen... Samtidig så tenker jeg at jeg må jo stole på at legen vet hva hun snakker om, og at når hun skriver ut en slik type medisin, så er det det som er riktig?

Uten hostesaften hoster hun seg våken flere ganger om natten og brekker seg på grunn av alt slimet. Så tydelig at hun trenger noe slimløsende..

Hva ville dere gjort?

Vet du, Efidrin og Bricanyl var noe jeg overlevde på når jeg var mindre. Hadde falsk krupp flere ganger i året, og dette var det eneste som fungerte på meg. Jeg hadde ikke hatt noen betenkligheter med å gi dette til mine barn, nettopp fordi det løser opp tettheten og de får puste godt igjen.

Men dette må du jo selvfølgelig kjenne på selv og bedømme ut fra det. [:)] Alt med måte, er det jo noe som heter. Du skal jo ikke bruke dette sammenhengende over lengre tid vil jeg tro. [:)]

ORIGINAL: Aravis™

Vet du, Efidrin og Bricanyl var noe jeg overlevde på når jeg var mindre. Hadde falsk krupp flere ganger i året, og dette var det eneste som fungerte på meg. Jeg hadde ikke hatt noen betenkligheter med å gi dette til mine barn, nettopp fordi det løser opp tettheten og de får puste godt igjen.

Men dette må du jo selvfølgelig kjenne på selv og bedømme ut fra det. [:)] Alt med måte, er det jo noe som heter. Du skal jo ikke bruke dette sammenhengende over lengre tid vil jeg tro. [:)]

Dette tenker egentlig jeg også, men må innrømme at alt media-styret gjør meg litt skeptisk..

ORIGINAL: *Caroline

ORIGINAL: Aravis™

Dette tenker egentlig jeg også, men må innrømme at alt media-styret gjør meg litt skeptisk..

Jeg har ikke fått med meg hva som har blitt sagt jeg da? Er det voldsomme sakene?

Det er på forsiden til babyverden i dag også. Forskere som mener det bør trekkes fra markedet pga bi-virkningene. Dette er våkenhet, oppstemtshet og økt hjerterytme. Har ikke merket noe av dette på tuppa mi i kveld da. Hun sover som bare det foreløpig i hvert fall

Det kommer ikke helt frem hvor masse som er skadelig.
Må vel bare stole på legen sin. Gjør man ikke det så blir det litt vanskelig gitt [:)]

Eg hadde gitt, men med måte.. Du merker jo hvis ho blir våken eller "gira" eller sånne ting.. Bivirkningane fungerer jo på ein måte som amfetamin så, lurt å være forsiktig ja, ville ikkje gitt for ofte og for mykje...

vi fikk efedrin til tulla vår for noen mnd siden,da hu var skikkelig tett og slimete.. og den hjalp skikkelig godt!!! men er helt enig at det er litt ekkelt når en leser at det kan være skadelig... på en annen side..hva er det som ikke kan være farlig nå for tia da??

Jeg ville stolt på legen. Om ho skulle bli våken og gira tror jeg at jeg ville prøvd med mindre dose før jeg eventuelt kutta ut.

Vi fikk Efedrin til Erik da han var ca 9 mnd og han slutta å hoste og både han og jeg fikk sove litt igjen,så vi hadde god effekt av den [:)]

Jeg gir henne det jeg :) Og det funker også. Stoler på legen min :)

jenta mi på 3 levde nesten på den medesinen! ho hadde mye krupp...og den funket helt kjempe.. merket heller ikke at hun ble noe gira av den alså..

jeg hadde gitt den igjen nå om e hadde behøvet d... :)

Back
Topp