Effektive mageøvelser

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Noen som vet om noen effektive mageøvelser jeg kan gjøre hjemme uten noe særlig med hjelpemidler? Ønsker å stramme den opp. Sleng gjerne med noen forslag til rumpe og lår-øvelser også:D

Hva som er mest effektivt strides vel de lærde fortsatt om. Om magen er slapp pga for mye hud, så kan du trene til krampa tar deg til ingen nytte[emoji52] om den disser pga for mye fett, så hjelper det ikke å trene muskelene som ligger under fettet, for de vil ikke synes likevel så lenge fettet er der[emoji28] kondisjonstrening får bort fettet og da trenger du ikke gjøre kjedelige mageøvelser for å stramme opp, men må heller gjennomføre en del (kjedelige) kondisøkter, evt. gjøre endringer i kostholdet. For å få fortgang, helst begge deler. Men så var det jo dette med slanking og amming da, hvis du ammer. Det husker jeg ikke[emoji51][emoji85]

Garantert ikke svaret du ville ha[emoji15] Sorry[emoji32]

Om du er usikker på om magen er klar ville jeg startet med helt enkle øvelser. Ligg på rygg, tenk at du skal presse hoftepartiet og korsryggen ned i gulvet og samtidig trekke inn magen for å få igjen en stram bukse. Hold så lenge du klarer og gjenta 5 ganger. Det kan gjøres så mange ganger du vil i løpet av dagen. Det var første mageøvelsen jeg fikk beskjed av PT om å gjøre og fytti rakkern så støl jeg var bare av det. Mens du ligger der på gulvet kan du f.eks ta en variant av hiptrust. Ligg flatt, trekke knærne opp og hev rumpa. Hold gjerne litt i topp posisjon.
Nedre del av magen: ligg på rygg, løft bena så ddet blir 90 grders vinkel fra lår til legg, press korsryggen ned senk annenhvert ben ned til gulvet. 15-20 på hvert bein eller så mange du klarer. Viktig at korsryggen holdes nede.

Om dette kjennes greit ut er det bare å avansere til f.eks situps, planke, osv. Må nesten bare kjenne etter på kroppen og ikke gjøre ting som gjør vondt :-)

Back
Topp