Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har blitt strippet for tredje gang i dag (3cm åpning). Er 41+0 i dag. Strippet første gang på 40+3 (hadde da 1cm åpning) og deretter 40+5 (2cm åpning). Etter begge de første rundene med stripping har jeg hatt en god del maserier 1,5 dag etterpå. Spennende og se om runde 3 med stripping har noe effekt.
Kan jeg få spørre hvor, og hvorfor dere har fått det utført.
Min fastlege gjør det ikke lenger pga infeksjonsfaren. Og derfor sjekket hun ikke modning heller, og jeg går ikke til jordmor![]()
Fikk tilbud av jordmor idag når jeg var på kontrollfor å hjelpe fødselen på vei
![]()

Heldigen
Har så lyst, og få det sjekket selv.
Og bli strippet om det er modent nok
Jeg får ikke flere kontroller før jeg ringer dag 6. På overtid til sykehuset![]()
Jeg synes egentlig det kjentes likt ut alle gangene jeg gjorde. Bare å puste seg gjennom detSynes forresten det var ganske ubehagelig på første stripping og er litt nervøs for neste. Hadde 2cm åpning da jeg var der denne fredagen. Noen som har gjort det flere ganger?? Føles det mindre vondt senere?
Jordmoren min som snakket om det på kontrollen min når jeg var 40+3 og spurte om jeg var interessert i det. Hun sa at det kunne sette i gang noe, men ingen garanti. Bedre å prøve det enn å gå helt til medisinsk igangsetting som hun saKan jeg få spørre hvor, og hvorfor dere har fått det utført.
Min fastlege gjør det ikke lenger pga infeksjonsfaren. Og derfor sjekket hun ikke modning heller, og jeg går ikke til jordmor![]()
Jm tok et par pauser heldigvisJeg synes egentlig det kjentes likt ut alle gangene jeg gjorde. Bare å puste seg gjennom det![]()
Hun holdt på iallefall 30 sekunder om med pausene ble det vel 1 minJordmoren min som snakket om det på kontrollen min når jeg var 40+3 og spurte om jeg var interessert i det. Hun sa at det kunne sette i gang noe, men ingen garanti. Bedre å prøve det enn å gå helt til medisinsk igangsetting som hun sa
Ser noen har skrevet at det tar 3 sekunder, men da tror jeg jordmoren min tøyer og røsker litt mer for hun holder på i hvertfall 30-60sekunder![]()
Du får prøve å ringe jordmor og høre om de kan sjekkede er nå veldig hjelpsom
![]()