Efedrin...

*BalleFlass*

Elsker forumet
Noen som har erfaring med det? Lillemor har en stygg hoste og har hatt det siden søndag. Vi fikk Efedrin på mandag, men hun har ikke blitt bedre....hvor lang tid skal det ta? tenke å gå til legen igjen i morgen for føler ikke Efedrinen virker...

Den skal vel funke ganske med en gang etter du har gitt den.
Da ville jeg prøvd å få en annen hostesaft...

Her tålte ikke snuppa det, ble helt turbo og klarte ikke å sove! Synes det hjalp på tettheten i halsen! Men vi slutta kjpt med den, når vi så virkningen ellers...

ORIGINAL: Nesing

Men har hun produktiv hoste? Altså slimhoste? Eller mer tørrhoste? Kan jo være den kalde luften ute som irriterer luftveiene hennes ekstra. Sliter med det samme her også, men gutten min er astmatiker og er svært tett i brystet om dagen grunnet kulden. Har hun andre symptomer enn hoste? Ville ikke fortsatt med Efedrin dersom det ikke har effekt i hvert fall. Lykke til og god bedring til lillemor! 

Slimhoste.... hun har nettopp vært syk og... ørebetennelse og tett nese... men det jeg synes er ekkelt er at hun har skjelvebyer, ingen apetitt, drikker ikke mye heller, sover utrolig dårlig og hoster til hun brekker seg, og sutrer enormt mye.... kjenne rikke igjen solstrålen min[:(] kanskje hun ikke tåler den.... huff...jeg tror jeg kutter den ut

ORIGINAL: MissMari

Her tålte ikke snuppa det, ble helt turbo og klarte ikke å sove! Synes det hjalp på tettheten i halsen! Men vi slutta kjpt med den, når vi så virkningen ellers...

ja det er jo en vanlig "bivirkning" da

er ikke efedrin litt slik som nesespray? at den løser opp tetthet og roer ned evt hoste, men er ingen kur mot selve hosten....

Vi fikk efedrin når snuppa var syk sist.. den funka ikke i det heletatt.. Så godt mulig den ikke funker på lillemora di. 

Vi fikk også efedrin mot hoste, og det funket ikke.
Viste seg at ungen hadde kikhoste OG halsbetennelse, så ikke rart det ikke hjalp! Få det sjekket hos lege, kanskje det må antibiotika til..

Efedrin er et narkotisk stoff med kraftige bivirkninger som ofte dukker opp, og skal ikke gis til pasienter (spesielt ikke barn) uten videre. Desverre er det alt for mange leger som skriver ut resept til efedrin alt for raskt. Anbefaler å alltid lese nøye om preparaters virkninger/bivirkninger og kontraindikasjoner på felleskatalogen.no før bruk.

Jeg har dårlig erfaring med Efedrin.. og skal aldri igjen gi det til min datter.

Hun ble hysterisk.. gråt og gråt... fikk ikke sove.. trodde hun hadde mareritt.. men var pga efedrinen at hun ble sånn..

Back
Topp