EFEDRIN???

trudes

Glad i forumet
Min lille syke Ulrik har nå fått efedrin mixtur av legen, er det denne de blir litt hyper av??????  Han sover ikke i det hele tatt nå når vi bruker denne. SLIIIIIIIIIIITEN

Uff da, kan godt tenke meg det er slitsomt ja.

Men vet ikke noe om den da. Sikkert andre her som vet [:)]

Iver fikk også effedrin, brukte den et par ganger bare. (Var skeptisk..) Følte at han ble litt ekstra hyper første gangen.
De kan også få hjertebank og bli urolige av det. Det ble ikke Iver, men jeg gav i underkant av forskrevet dose da, det er veldig viktig og ikke gi for mye.

Men dere kan jo ikke ha det sånn min venn. En venninne av meg kunne ikke gi effedrin til sin sønn - han ble helt hyper og urolig. Vet at hun da fikk noe annet som virket bedre for dem...men kan ikke huske hva.

Ta en telefon til legen og forklar du og hør på muligheten for evt annen medisin.

Lykke til og masse god bedring til lille Ulrik [:)]

ORIGINAL: Stredet

Iver fikk også effedrin, brukte den et par ganger bare. (Var skeptisk..) Følte at han ble litt ekstra hyper første gangen.
De kan også få hjertebank og bli urolige av det. Det ble ikke Iver, men jeg gav i underkant av forskrevet dose da, det er veldig viktig og ikke gi for mye.

Men dere kan jo ikke ha det sånn min venn. En venninne av meg kunne ikke gi effedrin til sin sønn - han ble helt hyper og urolig. Vet at hun da fikk noe annet som virket bedre for dem...men kan ikke huske hva.

Ta en telefon til legen og forklar du og hør på muligheten for evt annen medisin.

Lykke til og masse god bedring til lille Ulrik [:)]

Okay da tror jeg at jeg tar kontakt med legen igjen, stakkar kanskje han har hjertebank itillegg[&:]  ikke rart han er urolig da. Takk for svaret

ja de KAN bli hypre,men det er vel ikke så mye disse små kan få.

Har ikke merket noe reaksjon hos mine barn da de brukte det.Men man kan få masse bivirkninger av dette produktet. som svimmelhelt,søvnløshet,uro og sjelvenhet.
Doktoren sier jo at de KAN bli mere våkne av det,det burde ihvertfall doktoren ha informert deg om da du fikk resept på det...

Spørr om og få noen tabletter som heter Betapred,de løses opp i vann og skal vist ha bedre virkning enn efedring.Det er jo ikke bevist at Efedrin har noe virkning.MEn Efedrin er jo hovedaklig en Astma medisin. 

Her er ett spørsmål med svar jeg fant på nettet...

Spørsmål 2:
Blir barn mer våkne av hostesaften Efedrin NAF? Har en 7 mnd gammel baby som er veldig forkjølet, og har tatt denne hostesaften (foreskrevet av lege) et par dager, men han blir helt "hyper" av den. Finner ingen info om den på nettet og lurer litt på hvilke bivirkninger den har.

Svar: Ja, det stemmer at barn kan reagere på denne måten. Generelt bør man være forsiktig med å gi hostesaft til barn, spesielt til de under ett år. Hosterefleksen er god å ha! Hoste kommer av at noe irriterer i luftveiene, enten slim eller hevelse i luftveiene. Forkjølelse innebærer at slim dannes, dette forårsaker hostingen. Barn som er i stand til å hoste opp slim og ellers er ved god allmenntilstand, vil sjelden ha særlig glede av hostesaft, de blir som du sier ”hyper”. Ellers har ikke denne medisinen andre bivirkninger enn den uønskede effekten at de blir lett oppspilt. Dette kan gi problemer i forbindelse med legging og anbefales derfor ikke rett før legging. Noen ganger kan det også være spørsmål om dosering. Større barn vil også kunne reagere på samme måte

Det ville jeg ikke brukt mer på han, størstemann her fikk det å han fikk hjertebank av det så stoppa rimlig fort på dem ja.

Back
Topp