Efedrin & ventolin til spedbarn! Erfaringer??

Gracefully

Andre møte med forumet
Min lille jente på bar 5 uker har vært syk i nesten to uker og hoster veldig. Vi har vært hos legen opptil flere ganger og i går fikk hun begynne på Efedrin og Ventoline. Noen som har erfaringer med å gi disse medikamentene til små barn (spedbarn) !! Hun er nemlig veldig urolig, gråter masse, sover lite og stresser fælt under amming - dette har hun ikke gjort tidligere!!! 

Vi har vært hos fastlege og legevakt og de har sjekket henne nøye alle tre gangene, så da hadde de vel funnet ut om det var lungebetennelse. Jeg har tenkt på om det kan være det selv, men får vel stole på legene. Takk for svar! :)

Har brukt både efedrin og ventoline. Efedrin la litt effekt, men det måtte astmamedisiner til for å holde henne frisk samt slippe den stygge hosten og hvesingen! 

Han eldste kunne vi ikke bruke Efedrin på han sov ikke da, men han minste har vi brukt bedde deler på og det ble bra.

ORIGINAL: vand

Har brukt både efedrin og ventoline. Efedrin la litt effekt, men det måtte astmamedisiner til for å holde henne frisk samt slippe den stygge hosten og hvesingen! 

Samme her på min gutt.......Efedrin har i dag ingen effekt lengre, pga han har fått påvist alvorlig astma,
så han bruker ventolin og atrovent før han får pulmicort.

Takk for svar dere! :) Tydelig at det påvirker søvnen når de får efedrin da...
Jeg har null erfaring med disse medisinene, så det er godt å høre litt fra dere! :)

Har erfaring med Efedrin! Og det skal jeg aldri aldrig igjen gi til min datter[:(]

Hun virket livredd ved feks legging... gråt og gråt.. fikk beskjed av lege at dette kom av Efedrin

Back
Topp