Efedrin og Ventoline

Grete71

Forumet er livet
Kan begge deler gis samtidig? Efedrin åpner jo luftveiene, og Ventoline løsner slimet...

Spurte legen, og hun sa ikke direkte ja eller nei... [:D][8D]

Jeg ga ham begge deler tidligere i dag, gikk bra det.

Hva hadde dere gjort?
 
tobias fikk efedrin og flutide - men vi skulle ikke bruke de samtidig.. det hadde ingen hensikt.
 
ORIGINAL: Minimeg

er ikke ventoline astmamedisin??

Hadde ikke tatt det om han ikke har astma.

Ventoline åpner luftveiene, og efedrin løser opp slimet.

 
Jo det er astmamedisin. Han har ikke astma, men en vanvittig hoste. Fikk det av legen tidligere, men følte ikke at den nyttet denne gang. Så da fikk vi efedrin.
 
Mente bestemt at legen sa at efedrinen åpner luftveiene? Jaja samma det, egentlig.. [8D] Var ikke så lett å høre hva hun sa, for Vetle syntes ikke det var kjekt å være hos legen idag... [&:]
 
ORIGINAL: svimsa

hahaha [:D]  Jeg kom nettopp i fra navneforumet, og lurte på hva i all verden det der var for noen forferdelige navn! [:-][:D][8D]

 
[:D]
 
ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Minimeg

er ikke ventoline astmamedisin??

Hadde ikke tatt det om han ikke har astma.

Ventoline åpner luftveiene, og efedrin løser opp slimet.


Jo det er astmamedisin. Han har ikke astma, men en vanvittig hoste. Fikk det av legen tidligere, men følte ikke at den nyttet denne gang. Så da fikk vi efedrin.

Mente bestemt at legen sa at efedrinen åpner luftveiene? Jaja samma det, egentlig.. [8D] Var ikke så lett å høre hva hun sa, for Vetle syntes ikke det var kjekt å være hos legen idag... [&:]

efedrin er bare slimløsende..
 
Efedrin
Virkningsmekanisme: Slimhinneavsvellende og bronkodilaterende.

Ventoline
Virkningsmekanisme: Virker i terapeutiske doser hovedsakelig på beta2-reseptorene i bronkialmuskulaturen
 
ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Minimeg

er ikke ventoline astmamedisin??

Hadde ikke tatt det om han ikke har astma.

Ventoline åpner luftveiene, og efedrin løser opp slimet.


Jo det er astmamedisin. Han har ikke astma, men en vanvittig hoste. Fikk det av legen tidligere, men følte ikke at den nyttet denne gang. Så da fikk vi efedrin.

Mente bestemt at legen sa at efedrinen åpner luftveiene? Jaja samma det, egentlig.. [8D] Var ikke så lett å høre hva hun sa, for Vetle syntes ikke det var kjekt å være hos legen idag... [&:]

efedrin er bare slimløsende..

 
Efedrin er slimhinneavsvellende og bronkodilaterende
Ventoline er kun bronkodilaterende etter få minutter
De skal ikke gis sammen. Kan forsterke effekten av hverandre..
 
Usj, da skulle jo Vetle fått efedrin for lenge siden, jo! Stakkar lille.... Syntes efedrinen virket allerede etter 1 dose, jeg.... [8|] Og etterpå sov han (vi...) i 3 timer.... Trengte den søvnen stakkar!
 
Han hostet så voldsomt og så hardt at jeg følte jeg måtte til legen... Jeg tåler godt at han hoster, da får han evt. Solvipect,men nå var det så ille... Hostet til han nesten spydde, døgnet rundt. Har ikke vært i barnehagen siden mandag. Stakkar, dèn håse, sexy stemmen... [8D][:D]
 
Takk for svar, alle sammen! Tror jeg prøver med kun efedrin en stund, og ser.
 
Hvis det hadde vært mye morfin i, ville han vel ikke SOVET? Morfin er vel oppkvikkende? Eller er jeg helt på bærtur nå????? [8D][8D][8D][8D][8D][:D] Synes bare å ha lest her inne at noen unger blir helt "hyper" av efedrin.
 
[:D]
 
ORIGINAL: Grete71

Takk for svar, alle sammen! Tror jeg prøver med kun efedrin en stund, og ser.

Hvis det hadde vært mye morfin i, ville han vel ikke SOVET? Morfin er vel oppkvikkende? Eller er jeg helt på bærtur nå????? [8D][8D][8D][8D][8D][:D] Synes bare å ha lest her inne at noen unger blir helt "hyper" av efedrin.

Ren efedrin er et oppkvikkende stoff  tror jeg.. har tatt det i kapselform for å øke effekten av trening og for å orke mer.. - mens morfin er et avslappende stoff...
De gir morfin til folk som har fått hjerteinfarkt for å redusere hjerteslagfrekvensen slik at de minsker belastningen på hjertet..
 
ORIGINAL: svimsa

hahaha [:D]  Jeg kom nettopp i fra navneforumet, og lurte på hva i all verden det der var for noen forferdelige navn! [:-][:D][8D]

 
hahaha.. har skikkelig lattis her nå
 
Ja kanskje amfetamin....? [8|][:D]
 
Jaja han fikk i går, og har vel nesten aldri hostet så mye, men det var mye løsere.. Ga han både ventoline og efedrin.. Ringte legekontoret i dag bare for å sjekke at dette var ok, og det var det.
 
Så da blir det begge deler til det roer seg ned litt....
 
Jo, det stemmer... Jeg trodde først det var motsatt, jeg... [8D] Derfor jeg reagerte litt hvorfor Vetle ikke fikk det i beg. av september, da hostet han i over 1 mnd...  Da fikk han Ventoline. Skulle vel heller hatt noe som løste opp slimet. Men når det er sagt, så er hosten verre denne gang.
 
Tror jeg kun skal gi Ventoline i kveld før han legger seg, og ikke efedrin. Han var noe urolig i natt..  [8D][&:]
 
jeg hadde gitt begge deler,gjør det med ungene mine pluss at de får flutide,phenamin,nasonex og eldste får singuler i tilegg.man kan få litt sjelvinger av for mye ventoline.
 
Back
Topp