Eeh... syklus??

- Amy -

Gift med forumet
Hei jeg er ny her inne. Lurer på litt som jeg føler jeg er helt grønn på...[8|]

Jeg begynte på mitt siste brett med Trionetta den 20/11, sluttet 23/11 (for da var sambo plytselig klar hehe[;)]). Fikk mens den 26/11, men dette var vel fake mens?? Jeg vet ikke hvilken mens jeg har hatt eller skal ha eller noe lenger[&o] passe forvirret for tiden... Bør jeg teste eller hva? Usikker på når mens skal være men går vel utifra det er denne uken..?

Har ikke prøvd så lenge, men hadde vært kjekt med en liten spire allerede[:D][:D][:D] (lov å håpe...)

Håper noen kan svare på dette...Sikkert et dumt spørsmål, jeg burde kanskje vite det selv...

Kamilah83

Den blødningen du fikk få dager etter pilleslutt var en "pilleblødning" ja, ikke en ekte mens.

Men... når du skal teste er meget vanskelig å svare på.

Det er slett, slett ikke sikkert at du venter mens denne uka. Det varierer veldig. Noen kvinner får el rett etter pilleslutt, og venter sånnsett mens et par uker etter de sluttet på pillene. Noen går rett inn i en månedslag syklus med regelmesig eggløsning. I snitt tar det 3-6 måender før syklusen er i rute igjen.

Om du ikke har bedrevet en form for "sykluskontroll" (temping, el-tester, sekret el.l) så du vet om du hr hatt el er det egentlig litt tipping på når mensen er ventet. Frustrerende. Jeg vet. Men... du kan jo ta en test sånn ca når du tror den er ventet. Om testen er negativ og du ikke får noen mens så tester du igjen etter en ukes tid eller noe (avhengig av tolmodighet tenker jeg...)

Håper du får den julegaven du ønsker deg!

Takk for raskt svar[:)] Ja jeg må nok bare smøre meg med litt tålmodighet, er forberedt på at dette kan ta tid. Jeg har ikke vært kvalm eller noe, men har hatt vonde bryster, stikking i magen i langt over en uke.. Tenker nok det kanskje er PMS[:'(] Tror kanskje jeg hadde ELsekret den 10-11/12..kan stemme?

"når du slutter på p-piller er ALT normalt" har jeg lest. Og det stemmer nok.

Det kan sikkert stemme at du hadde el-sekret de dagne dersom du selv sier det. Du vet best. I så fall kan det jo bli ei spennende jul...

Lykke til.

Hihi ja håpe håpe[:)] Er redd for dagen jeg skal teste, blir deppa hvis den blir negativ.Men er jo bare til å fortsette å prøve.[:)]

syklusen kan bli helt på villtur etter du har sluttet på pillen, dette gjelder jo så klart ikke alle (så du kan håpe du har "normal" syklus med engang) .. jeg sluttet på pillen i begynnelsen av september, sluttet på slutten av brettet så fikk mensen da men etter det igjen så jeg ingenting til mensen før for vel noen uker siden og det var bare to dager!

Ellers ønsker jeg deg lykke til og krysser fingrene for at det har blitt en liten en på første forsøk [:D]

Hei og velkommen.
Jeg hadde "pillemens" eller en liten for for blødning og seks uker etter var testen min pos. Så det kan gå fort også. Det vanligste er vel sånn mellom 3-6 mnd etter pilleslutt.
Jeg testet VELDIG mange ganger, nesten hver dag,2 uker etter pilleslutt. Det er absolut ikke å anbefale, ettersom man kan bli rimelig smågal og deppa..( snakk om utolmodig).
Ønsker deg lykke til med prøvingen.

Tipper det sikkert er for godt til å være sant i tilfellet. Men som jeg sier det er lov å håpe. Jeg får bare teste om det drøyer for lenge..Sukk utålmodig..

De som venter på noe godt venter ikke forgjeves![:D]

(nå har vel ikke jeg ventet så altfor lenge kanskje, men allikevel!)

Lykke til med prøvinga[:)]
Selv har jeg ventet på TR siden jeg sluttet på pillen i slutten av september, så det kan ta litt tid før syklusen er "normal" igjen..... Får håpe at det går litt kjappere med deg[;)]

Lykke til Kamilah83!

Håper syklusen din stabiliserer seg fort...vi er en del her inne som sliter med akkurat det. Slutta med piller i august og har bare hatt blødninger to ganger etter det, og de varte bare i litt over en dag begge gangene...med andre ord ingen skikkelig mens...venter og venter på tabil syklus. Et lyspunkt er at vi kan ha eggløsning selv om mensen ikke er der...

Krysser fingrene for at syklusen din kommer i orden, og at du blir gravid fort! Velkommen hit forresten!

Klem,M

Tuuusen hjertelig for alle svar jeg har fått. Tror jeg skal teste i løpet av neste uke en gang, hvis det ikke er for tidlig da... Sambo mener nesten det er unødvendig å teste "siden det vil jo vise seg om du er gravid". Jeg er ikke like avslappa hehe[:)] Tror ikke han heller inser hvor kompliserte vi kan være... Har hatt symtomer på at noe skjer, fredag gikk jeg bare å ventet på mens, kjentes litt sånn ut, men så ikke noe til tanta allikevel..Kanskje hun har ombestemt seg? Håper bare jeg kommer inn i normalen igjen hvis jeg ikke har en spire... Slitsomt å gå å vente.. Men jeg har gått på p-piller i 4 år nå, vet ikke om PSM er annerledes når en ikke lenger tar pillene... Husker ikke hvordan det var før i hverfall..

Må vite nååååå[:D]
Neida får smøre meg med tålmodighet.[8|]

Det er så hyggelig å finne en plass som Babaverden med så masse hjelpsomme mennesker. Her får en vite alt en lurer på[:)]

Ehh... ja.... klart det viser seg.... venter du et par måneder begynner magen å vokse, og enda lenger så vil den sparke i innvollene dine. Venter du 9 måneder vil den komme ut, det endelige bevis på at du VAR gravid...

Men det er jo greit å finne ut av det før det "viser seg" da.... Synes godt du kan teste ja, da "viser det seg" jo fortere.

Du kan bestille rimlige tester på nettet, og de kommer i løpet av bare noen få dager, trenger ikke betale dyyyyrt for CB på apoteket.

Back
Topp