EEG på baby

Chuma

Forelsket i forumet
Er det noen som har fått dette gjort på en liten baby og vil fortelle litt hvordan det foregikk? Edvin skal inn og få dette gjort nå i mai, han er 8 mnd gammel. Har tatt det selv, og husker jeg måtte ligge rolig temmelig lenge, så jeg funderer bare på hvordan man gjør dette med en liten en!

Som regel har de tatt eeg når barnet sover.
Noen har trengt noe beroligende sånn at de har blitt litt sløv, men som har gått fort ut av kroppen.

Vet ikke hvordan det er når de er såpass store, babyen min som er 3 dager gammel (fikk kramper og ble blå) ligger med det, ga sukkervann og smokk som fungerte kjempefint.

Mary fikk gjort det da hun var ca 3 uker, hun lå på fanget til en av oss foreldra med smukk og det gikk veldig bra. Heldigvis eller uheldigvis alt ettersom så fikk hun kramper under eeg også..ikke bare noe vi foreldre trodde :)

Som oftest tar de det mens babyen sover, dersom det lar seg gjøre.

Tok på Minsta, men da var hun litt over året (14-15 mnd). Hun satt på fanget mitt og spilte iPad. Og leste bøker.
Andre gang vi tok var hun 2,5 år, og da sovnet hun i fanget mitt på venteværelset, så det passet fint.

Jeg fikk ligge i en seng med han i armene mine. Gikk overraskende bra ! Han sovnet like etter at ledningene var koblet på :-) de dempet belysningen og var rolige.

...de andre gangene har han soet når vi skulle ta, og da har de bare vekket han de siste minuttene av undersøkelsen for å få variablene og sånn :-)

Her var jenta 5 mnder eller noe. Hun satt på fanget og var veldig enkel å ha med å gjøre. Kan ikke huske at det tok veeeldig lang tid heller. Men hun hadde det bare som en sjekk etter at hun hadde litt overutviklede reflekser som baby..

Det kommer nok an på om det er en kort 20 minutters eller lengre. Ved lengre fester de elektrodene godt med dobbel netting over, som en halslue, mens ved kort vil han måtte ligge eller sitte i ro i ca en halvtime, så godt det går. De følger hele tiden med på om noe løsner, og fester igjen underveis.

Håper Edvin ikke har epilepsi!

Takk for svar alle sammen!
Det står i brevet vi fikk at undersøkelsen tar ca 40 minutter og at vi skal ta med en leke eller mat for å holde ham rolig. Så det ser ikke ut til at han skal få noe å sove på. Blir spennende å se hvordan det går. Han er en veldig rolig og grei gutt, men man vet jo aldri...

Han skal undersøkes fordi han har hydrocephalus (vannhode) og opplever av og til korte "bortfall" (absanser).

Takk for svar alle sammen!
Det står i brevet vi fikk at undersøkelsen tar ca 40 minutter og at vi skal ta med en leke eller mat for å holde ham rolig. Så det ser ikke ut til at han skal få noe å sove på. Blir spennende å se hvordan det går. Han er en veldig rolig og grei gutt, men man vet jo aldri...

Han skal undersøkes fordi han har hydrocephalus (vannhode) og opplever av og til korte "bortfall" (absanser).
Der var du jo! Har lurt på hvordan der gikk med dere. Skjønner nå at gullgutten har fått påvist vannhode. Håper eeg går greit, og at alt ellers viser seg å være bra.
Klem :)

Der var du jo! Har lurt på hvordan der gikk med dere. Skjønner nå at gullgutten har fått påvist vannhode. Håper eeg går greit, og at alt ellers viser seg å være bra.
Klem :)

Takk! Ja, alt er veldig bra, det han har er av den helt snille typen, som mest sannsynlig vil gå over av seg selv ( benign ekstern hydrocephalus) EEG er den 5. mai, forhåpentligvis blir det ikke noe videre funn!

Back
Topp