eeehh... hjertelyd 2 steder= tvillinger???

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Har lyttet med doppler flere ganger dette svangerskap, og har hørt hjertelyd 2 steder flere ganger etter uke 10... Idag prøvde eg igjen og fant kjempesterk lyd på både høyre og venstre side av livmoren, helt ute ved kanten mot hoftene(ca ett par cm under navlehøyde). Flyttet doppleren fort fram og tilbake for å sjekke at det ikkje var fosteret som flyttet seg, men lyden ble værende like sterk begge sider...

Kan det være sammen fosteret som gir så sterk lyd, eller er det faktisk en sjans for at det er 2???

[&:][8D]

Edit: Det er IKKJE min egen puls eg hører, so don't give me that for an answer [8D]

ORIGINAL: Aravis

Det er nok helst din egen hjertelyd, tenker jeg? [:)]

Det er det nok ikkje, da har eg i tilfelle puls på 140-150 s/min. og det kan ikkje være så veldig bra for meg [;)]

Vil også tro det er din egen du hører. Legg en finger på pulsåren på halsen din og kjenn/hør om det slår samtidig.

Man kan høre hjertelyden flere steder.

Det kan være ekko du hører, så du må nesten se om det er forskjellig frekvens på lydene.

Edit: ligger det på samme, f.eks 143 på begge sidene, så er det en og samme baby og dermed bare ekko.
Varierer hjertelyden og du merker forskjell KAN det være to ja.

navlestreng og bebbis [:)]
men kan jo være to... selvfølgelig. Men du hadde vel merka om du har megamage allerede[:D]

aner ikkje, men spennende då[:D]

ORIGINAL: TonjeJenta

men kan jo være to... selvfølgelig. Men du hadde vel merka om du har megamage allerede[:D]

Har ikkje megamage, men livmora er over navelen da... Har kjent liv et par uker allerede då [8|] Hørte ikkje hjertelyden mer enn på ett sted sist, så var derfor eg stussa litt, spesielt idag da lyden var like sterk på begge sider.

Eg teller slagene manuelt, er en "gammeldags" doppler uten slag/min. display.

ORIGINAL: kasandre

Har ikkje megamage, men livmora er over navelen da... Har kjent liv et par uker allerede då [8|] Hørte ikkje hjertelyden mer enn på ett sted sist, så var derfor eg stussa litt, spesielt idag da lyden var like sterk på begge sider.

Jeg hadde ganske stor mage med to i magen, selv om det var mitt første svangerskap (man er jo gjerne mindre da).
Men jeg har aldri merka liv i magen før uke 21 verken med 1-2 i magen, så akuratt det er jo ikke noe tegn sånn sett. Men en doppler som er god tar også hjertelyd på bra lang avstand... jeg fant ikke noe lyd så tidlig som du er nå. Så.. vanskelig å si.
Men ville tatt en ul.. jeg er over 16 uker og har ikke noe livmor over navlen.. stor mage ja.. men det er bare tarmer og shit som er dytta opp fra undersiden. Bebbis ligger nesten bak skambeinet fortsatt. Men det har jo igjen med at jeg har bakovervendt livmor, de med fremovervendt f.eks får den kanskje høyere mye raskere enn meg.

To babyer har ofte forskellig hjerterytme.... Klarer du å telle og se om det er forskjell på lyden?

ORIGINAL: kasandre

Jeg hadde ganske stor mage med to i magen, selv om det var mitt første svangerskap (man er jo gjerne mindre da).
Men jeg har aldri merka liv i magen før uke 21 verken med 1-2 i magen, så akuratt det er jo ikke noe tegn sånn sett. Men en doppler som er god tar også hjertelyd på bra lang avstand... jeg fant ikke noe lyd så tidlig som du er nå. Så.. vanskelig å si.

Eg fant min i uke 9 allerede, veldig tidlig! Men eg jobber på legevakt og får ofte bekymrede gravide inn, så har kanskje fått litt trening i å finne den da... [8D] Den doppleren vi har i legevakta er professjonelt utstyr, men den er nok ca 5 år gammel eller litt mer... Ikkje den nyeste sorten med display og greia.

ORIGINAL: Kaizer

To babyer har ofte forskellig hjerterytme.... Klarer du å telle og se om det er forskjell på lyden?

Vanskelig uten display, det går jo så himla fort [8D] Skal på ul om 22 dager, så eg får vel bare vente i spenning [;)]hehe...

Hos meg hørte jordmoren hjerteslag på to steder, en på hver side. Ho lurte på om det var tvillinger, men det var det ikke. Vi kom frem til at den ene var fra babyen og den andre kom fra navlestrengen.

Sign!
Men ang mage, så fikk ikke jeg antydning til mage før uke 17-18 ca, selv om det var tvillinger, og ingen andre tegn..
Hadde mye fortere og større mage i svangerskap 2 når jeg var rundt samme tid[;)]
Men det blir spennende med ul om 22 dager da [:D]
Lykke til! [:)]

Si ikke det! Jeg var på ordinær UL i uke 20 og fikk S J O K K da det var to der inne [8D][:D]

hadde samme "problemet" som deg, til og med legen min hørte hjertelyd på 2 steder... også forskjellig hjertelyd... 150 på ene siden og 160 på andre siden.... Jeg fikk helt noia.... MEN på ul i uke 17/18 viste det seg å være 1 liten prinsesse...

Så ta det med ro, 2 hjertelyder betyr ikke nødvendigvis tvillinger.. det har jeg erfart.. [:D][:D]

ORIGINAL: Trultan

Wow!!! Spennende!! Lykke til om 22daga:)

Spennende :)
Ta kontakt med legen din og evt få time il Ul[:D]

Back
Topp