Eeeehhm? *lite amme-spm*

Ambriel

Forumet er livet
Sommerfuglene 2017
Jeg sluttet jo å amme lillemannen min da han var rundt 8-10 uker, da hadde jeg så lite melk og ikke overskudd eller tid til å pumpe opp igjen produksjonen (dere som har gjort det fortjener en medalje!!)

Og jeg har jo ikke hatt melk siden, men idag plutselig så klarer jeg å klemme ut noen melkedråper [&:][&:] Er det vanlig at man fortsatt har noe melk så lenge etterpå? Jeg slutta jo å amme i juni! [&:][&:]

Jeg har fremdeles melk og sluttet å amme i August. Har lest at det er helt vanlig, og mange kan ha melk i flere år etter. Men jeg har hatt litt melk hele tiden da, vet ikke hvordan det er med at den plutselig kommer tilbake.

jeg har hørt at man kan klemme ut melkedråper ganske lenge etter en har sluttet å amme...[;)] 

de sier jo at man kan få tilbake produksjonen LENGE etter man har sluttet. Jeg vet ikke om dette stemmer, og ser for meg at det er en SYK jobb å gjøre :o)

Slutta å amme da snuppa var 4 mnd, og har fortsatt dråper når jeg klemmer på puppa.

En eller annen lege på et eller annet tv-program tror jeg det var (jeg har så god hukommelse...[8|]) sa at alle kvinner kan amme. Dersom man har ammet en gang kan man få det til ved stimuli flere ganger. (Har man derimot aldri vært gravid, kan man trenge hormontilførsel først for å modne melkekjertelene.) I andre kulturer var det visst vanlig at bestemødre hjalp til med ammingen, og også i gamle dager i Norge var det vanlig i Norge å leie inn såkalte "ammer" som ammet barnet dersom mor ikke kunne eller ikke ville.

jepp. det går. :)

jeg ammet jo nesten ikke.. bare s¨vidt, og fikk bare pumpet ut litt..   men allikevel.. har fortsatt våte brystvorter innimellom når jeg tar av meg bh'en!!  helt sprøtt!!!

Klarte i høst å håndmelke litt, og var inne på tanken å prøve å øke produksjonen, se om det hadde gått..  men snuppa var da blitt såpass stor at hun bare ble kjempesint når jeg prøvde å dytte puppen inn i munnen hennes.. he-he..

Back
Topp