Edvin 2 måneder!

Chuma

Forelsket i forumet
Jeg ser at det etterlyses oppdateringer om Edvin - her kommer de! Jeg har bevisst begrenset alt av TV og internett og liknende til et absolutt minimum for tiden, for kunne tilbringe mest mulig tid i den virkelige verden, være fullstendig tilstede med barna mine nå i en verdifull og viktig tid som likevel går så altfor fort. Så jeg har ikke vært på forumet på lenge, men her kommer litt nytt fra oss:

Edvin er i dag 2 måneder gammel! Han veier 4550 g, dvs han har allerede doblet fødselsvekten sin. Han nærmer seg 3 uker korrigert alder, så han er akkurat perfekt i størrelsen, der han ville vært om han hadde gått til termin. Alt er helt supert - vi reiste hjem fra sykehuset etter to uker, fremdeles med sonde, men den rev han ut selv etter få dager og fant ut at det var mye behageligere å drikke fra flaske. Siden det har spisingen gått veldig fint, dog brystet er han ikke så flink på ennå, så jeg fullpumper fremdeles og gir på flaske. Jeg gjorde det samme med William i hele 14 måneder, så det går fint, er veldig vant til det, selv om det er jo masse ekstra jobb med pumping, vasking og sterilisering av flasker og utstyr, og alltid skulle passe på å ligge på forskudd før neste måltid. Men det går! :-)

Han er en utrolig "snill" baby, veldig grei og lett å ha med å gjøre, gråter så og si ikke, sover veldig mye, så vi har stille og rolige dager. Han spiser hver 3. time døgnet rundt fremdeles, så det blir jo veldig oppstykkede netter, men han sovner fint innimellom så det går greit det også. (er ikke like flink til å sovne selv mellom nattskiftene, så det blir lite søvn, men det er jo sånt man er forberedt på). William var også en slik rolig baby, så vi hadde nesten ikke turt å håpe på å få en slik igjen, men Edvin er altså om mulig enda roligere. Vi nyter det så lenge det varer - ting kan jo endre seg naturligvis.

De to brødrene er veldig like på mange måter, men også forskjellige. Edvin er f.eks mye sterkere i kroppen - han gjør allerede masse han egentlig ikke burde klart i hans alder, som å løfte hodet og holde det oppe, snu hodet når han ligger på magen, han reiser seg opp og står på beina i fanget mitt når jeg holdet ham under armene, og han har snudd seg fra rygg til mage flere ganger. Når han ligger på magen og har et underlag der han finner noe å sparke fra på (f.eks i sengen min), så åler han seg fremover. Så her krysses milepælene av på løpende bånd, han har tydeligvis ikke selv lest i tekstboka at premature gjerne henger litt etter!
Selv har jeg det ikke så travelt med at han skal vokse opp, synes denne babytiden går så altfor fort uansett. William er en veldig flink storebror, veldig beskyttende og løper til ved den minste lille lyd for å prøve å finne ut hva lilebror trenger. Det er så herlig å se dem sammen! Er utrolig lykkelig og fornøyd med vår nye tilværelse, føler meg så utrolig heldig!

Må legge ved noen bilder også - lagde noen for å vise hvor mye han har vokst på bare noen korte uker. Han er nesten ikke til å kjenne igjen!

30efaa74e2f4de2f784685e8dfb0b687_zpsb658267c.jpg

9855fe811a0926d9c134ae5fd0568536_zps0a3f6aa5.jpg

426f3fcd6f7c055790e6dce0b77c1eb9_zpsee8a3c1a.jpg

6f698cb8acee07ea9c722f112c742c6e_zps54175d22.jpg

4e816b750da81f28808747e433a88d33_zpsa79f884d.jpg

d1ca86e547a72a2465b2da2ed515034d_zps5f5002d9.jpg

942f87a1670279a1939c1b1725929c22_zps8a2469f6.jpg

Og til slutt et av alle mine tre sønner, fra da vi var på graven for å minnes Mikael på hans 2 årsdag nå den 4. oktober. Hans plass kan aldri fylles av en annen...

d5d478f9f2c1059200de16937c44b490_zps0a6bb28b.jpg

Så godt å høre at det går så bra! :D Bildene er jo helt nydelige!

Masse lykke til videre! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

For en flott oppdatering!

Edvin er en tøffing som er så tidlig ute med ting. :-D

Kos dere videre alle sammen :-D

Så kjekt å lese en så hyggelig oppdatering! Kos deg med de nydelige guttene dine :) <3

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skjønner godt du velger å nyte tida sammen med den fine familien din :-)

Så koselig å høre fra deg.
Så nydelige bilder:)
Kos deg videre og nyt tiden sammen med guttene dine:)

koselig å høre at det går så bra :) nyt tiden videre!

Så fint å høre at alt går så fint :-D
Så stor han er blitt! Utrolig flotte bilder :-)

Så fantastisk å lese at alt går fint nydelige bilder og herlige barn❤️

Så nydelige barn dere har ♥ Og så stor Edvin har blitt!! Veldig koselig med en oppdatering fra dere!! :)

Dette var virkelig nydelig lesing❤️
Fantastiske bilder:D

Nydelig gutt og så stor som han har blitt :D
skjønner godt at du legger vekk mobil og slike ting så du får hvert mer med barna :)

Så godt å høre at alt går bra! :)
Helt perfekte og nydelige gutter!!❤

Så gøy å få lov å lese en oppdatering om Edvin. :D herlighet så stor og flink han er :) herlige barn du har!!

Back
Topp