Ecoli

Thomas toget

Glad i forumet
Jeg har fått påvist Ecoli i urinen min, og ble superENGSTLIG da jeg fikk brevet i går. Det var null informasjon om dette betød noe for bebisen i magen, eller om det var farlig for meg. Jeg går jo ikke akkuratt rundt å har peiling på slike ting... eneste er at jeg har hørt noe om det i media. Så derfor, vil jeg bare si til andre som eventuelt får dette brevet; det er ikke farlig å få påvist Ecoli for bebisen. Jeg går nå på en kur  og skal gjøre det i noen dager. Ellers er jeg frisk. Håper noen, som eventuelt får det, at denne posten kan være betryggende.

Hørte hjertelyden til Edward også.. like vakkert som alltid

Oi,da hadde sikkert jeg blitt engstelig å ja.
Kjekt at alt er som det skulle iallefall,det er jo hovedsaken [:D]

akkurat ferdig med en sånn kur selv[:'(]
Men har liksom ikke fått beskjed om å komme tilbake for å se om det er borte da[8|]
Også har legen min ferie til august[>:] Men har telefonmøte med en anna doktor på fredag,pga sykmelding....så får sende ivei et spørsmål da[:)]

Jeg også synes det var en ekkel beskjed....ecoli er faktisk en bakterie som man normalt finner i tarmene...altså den andre veien.....hvordan havner de da i urinen er mitt spørsmål[8|] eller....mulig jeg ikke vil vite[X(]
Uansett,var visst helt normalt med en sånn infeksjon når man gikk gravid[:)]

Godt du kan senke skuldrene, ikke gøy å bekymre seg.. [:)]

E-coli er en helt normal tarmbakterie, og den som oftest gir urinveisinfeksjon. Gravide har større risiko for å få uvi, og uvi bør alltid behandles før det utvikler seg videre til nyrebekkenbetennelse.

Mediaskriveriet har vel i hovedsak vært omkring en spesiell type e-coli-bakterier som har blitt veldig resistent, og dermed verre å behandle.

lilly28: du kan sikkert levere en urinprøve på legesenteret, bare for å sjekke at bakteriene er borte. Tror du kan ringe og avtale det, og trenger ikke time.

ORIGINAL: lilly28

Men har liksom ikke fått beskjed om å komme tilbake for å se om det er borte da[8|]
Også har legen min ferie til august[>:] Men har telefonmøte med en anna doktor på fredag,pga sykmelding....så får sende ivei et spørsmål da[:)]

Jeg også synes det var en ekkel beskjed....ecoli er faktisk en bakterie som man normalt finner i tarmene...altså den andre veien.....hvordan havner de da i urinen er mitt spørsmål[8|] eller....mulig jeg ikke vil vite[X(]

Legen ville ha meg tilbake etter endt kur, så skal tilbake 21. juli for en ny sjekk av urin. Rart ikke du fikk det. Men helt ærlig, så virket legen svært rolig da. Han bare ville vite at alt var i orden. Jeg har jo ikke hatt noe vondt i magen (annet enn ved stress), og aldri hatt vondt når jeg tisser. Aner ikke hvordan man får i se E-coli bakterier. Har liksom ikke en tendens til å spise bæsj... men har spist mye jordbær og frukt og grønt (med tanke på gjødsel), men har alltid vært  flink til å vaske. Vasker meg selvfølgelig også etter jeg har vært på do, og etter jeg har skiftet bleier på sønnen. Så, nei, kanskje vi ikke skal tenke på hvorfor vi har fått det.
Hør med "telefon-møte-legen" din du. Det hadde jeg gjort. [:D]

ORIGINAL: Kybele

Godt du kan senke skuldrene, ikke gøy å bekymre seg.. [:)]

E-coli er en helt normal tarmbakterie, og den som oftest gir urinveisinfeksjon. Gravide har større risiko for å få uvi, og uvi bør alltid behandles før det utvikler seg videre til nyrebekkenbetennelse.

Mediaskriveriet har vel i hovedsak vært omkring en spesiell type e-coli-bakterier som har blitt veldig resistent, og dermed verre å behandle.

lilly28: du kan sikkert levere en urinprøve på legesenteret, bare for å sjekke at bakteriene er borte. Tror du kan ringe og avtale det, og trenger ikke time.

Det kan være.. men blei fortsatt litt stresset, jeg leste bare "E-COLI" brrrrrrrr... skal senke skuldrene nå[:D][:D] Alt er jo i orden[:D]

ORIGINAL: Thomas toget

Legen ville ha meg tilbake etter endt kur, så skal tilbake 21. juli for en ny sjekk av urin. Rart ikke du fikk det. Men helt ærlig, så virket legen svært rolig da. Han bare ville vite at alt var i orden. Jeg har jo ikke hatt noe vondt i magen (annet enn ved stress), og aldri hatt vondt når jeg tisser. Aner ikke hvordan man får i se E-coli bakterier. Har liksom ikke en tendens til å spise bæsj... men har spist mye jordbær og frukt og grønt (med tanke på gjødsel), men har alltid vært  flink til å vaske. Vasker meg selvfølgelig også etter jeg har vært på do, og etter jeg har skiftet bleier på sønnen. Så, nei, kanskje vi ikke skal tenke på hvorfor vi har fått det.

He heh he[:D] har ikke for vane å spise bæsj nei[8D]
Men skal høre med legen på fredag [:)] Har heller ingen symptomer på å ha uvi....bortsett fra at jeg tisser OFTE, men det har jeg gjort nesten siden jeg ble gravid....men men får tro ecolien har funnet sin vei ut[:D]

skal lage ei tisseprøve å levere jeg tenker jeg[:D] så er jeg på den sikre sia[:D]

ORIGINAL: Thomas toget

Bakterien kommer ikke inn i urinrøret ditt fordi du spiser det, men fordi damer har kort vei mellom foran og bak der nede [;)]
EColi er den mest vanlige urinveisinfeksjonen hos kvinner, så senk skuldrene jenter, det er ikke farlig [:D]

Back
Topp