Ecco vs. Viking

MammaMia98

Forumet er livet
Er det hipp som happ hvilke av disse vinterskoene man kjøper eller er det forskjeller det er verd å vite om. Jeg skal ha de til en som blir 2 år denne vinteren.

Og er det nok med et par vintersko, eller er det som med dresser; kjekt med to?

Har dere andre sko å anbefale så come on. Er liksom disse to man hører mest om[8D]

ORIGINAL: *Rebella*

Viking er for breie føtter... Mini kommer ikke i Ecco [8D]

Akkurat. det var kjekt å få vite [;)]

Jeg har en mamma som har jobbet med og solgt barnesko i mange år.
Hun anbefaler ikke ecco goretex vinter skoene, de har glatte såler og er ganske smale og lave.
Viking er en del breier og høyere sko, pluss at sålene ikke er glatt.
Jeg kjøper kubb viking goretex, det er fordi jeg da vet han har gode sko.
Og en posetiv ting, det er med både ecco og viking, den er foret med ekte ulle og ikke syntetisk. Da blir han jo ikke klam på beina[:)]

ORIGINAL: søteste

Jeg har en mamma som har jobbet med og solgt barnesko i mange år.
Hun anbefaler ikke ecco goretex vinter skoene, de har glatte såler og er ganske smale og lave.
Viking er en del breier og høyere sko, pluss at sålene ikke er glatt.
Jeg kjøper kubb viking goretex, det er fordi jeg da vet han har gode sko.
Og en posetiv ting, det er med både ecco og viking, den er foret med ekte ulle og ikke syntetisk. Da blir han jo ikke klam på beina[:)]

Det går jo mer på smak og behag da. Guttungen her har små og forholdsvis smale føtter, så for han passer ecco vinterskoene perfekt. Har ikke opplevd at han sklir med de heller, så min erfring er at de ikke er glatte. Også er de så lette å ha på foten så de er behagelige å gå med.

[:)]

Kvaliteten på begge er jo gode, men vi har i allefall sluttet å ta inn ecco vintersko til de minste, for mange slet med å komme nedi dem, og da er det ikke mye å selge på. Så det kommer mye an på hvilken fot barnet ditt har. Er den bred osv passer viking bedre enn ecco..

ORIGINAL: MammaMia98

Er det hipp som happ hvilke av disse vinterskoene man kjøper eller er det forskjeller det er verd å vite om. Jeg skal ha de til en som blir 2 år denne vinteren.

Og er det nok med et par vintersko, eller er det som med dresser; kjekt med to?

Har dere andre sko å anbefale så come on. Er liksom disse to man hører mest om[8D]

Største forskjelle på viking og ecco sko gore tex vinterskoa er at eccon er veldig smal i forhold..
jeg måtte ha viking til lillejenta mi som blir to i desember.. og hun er ikke spesielt bred i beina.. helt vanlig i grunn.. men i eccoen ble det trangt.. hadde ecco i fjor.. og til eldstemann de to første åra.. men 3 og 4 år gikk vi over til viking.
Jeg har bare hatt ett par gore tex viking / ecco skoa.. men har hatt cherrox .. de står alltid bare i bhg.. brukes aldri hjemme.. kun som reserve i bhg..
men har også ett par " pene" vintersko som brukes utenom lek og sånn
mine barn er mye ute på vinteren.. og har ALDRI blitt våte i ecco / viking gore tex sko..  selv om vi også bruker de da mange andre heller bruker cherrox

Ponny.
De har et par som er vanntette og som er bra varme. Sönnen min hadde Ponny som liten og var aldri kald.

Jeg stodd mellom det valget for noen få dager og da forhørte jeg med flere ekspesitører som kan sine saker siden de drar på mange kurser og snakker ut fra kunnskap. De alle anbefalte ecco til meg for de er lettere enn viking, smalere så beinet får bedre støtte osv. Siden jeg har erfaring med ecco fra før også og siden de anbefalte de, så ble det selvfølgelig ecco og jeg angrer ikke. De kostet 800 kr, men gud så verdt pengene[:)]

For å svare på noe du spør om så synes jeg det er greitt med 2 par, vi har da hatt de cherroxene som tåler ned til 20 minus grader. De selger dem på xxl.

ORIGINAL: tree

For å svare på noe du spør om så synes jeg det er greitt med 2 par, vi har da hatt de cherroxene som tåler ned til 20 minus grader. De selger dem på xxl.

Hvilke er det?[8|]

ecco sine er utrolig glatte i sålen

om du kjenner på begge er viking sine mere "seig" gummi, mens både skofus, og ecco er hard plast

og den harde plasten er glatt på snø og isføre

så her sverger vi til viking for 3 år på rad[:D]

Her liker vi Viking best[:)]

Back
Topp