Easywalker Harvey3 eller britax smile 4?

Bkno6498150

Første møte med forumet
Valgets kvaler. Lett vogn hvor sittedelen kan snus og må ta lite. Plass i liten bil. Noen som har erfaring med disse to og kan gi tips om hvilken som er best?

Jeg har essywalker harvey 3 og har tidligere hatt britax smile 2.

Jeg er veldig fornøyd med harvey 3 til mitt bruk, altså vi har en tfk fra storesøster, men ønsket en lett vendbar ekstra vogn til lillebror når vi skulle over i sittedelen, og endte opp med harvey 3 og den ble en favoritt så har egentlig blitt hovedvognen vår enn så lenge. Jeg liker at den er lett å vende, slå sammen og tar liten plass i bilen. Veldig enkel å ha med. Det ergonomiske setet gir god støtte spesielt den første tiden i sittedelen. Vi brukte ikke bagdelen (da vi kjøpte når baby var 5-6mnd), men likte godt madrassen og at den har utfellbar kalesje. Kjøreegenskapene er gode, men i mye snø er det håpløst (samme som andre med små fronthjul etter min erfaring). Kalesjen i sittedelen er ganske god om man har den helt forlenget, men irriterer meg at den har ventilasjonshull (netting) bakerst som man ikke får dekket over. Selefestet er også litt vanskelig å få tak på med vinterposen (litt kort). Det jegville tenke over er brukstiden for den blir nok for liten rundt 2 år (mini er 1 år og har god plass enda, lang og tynn unge). Vi har den andre vogna som tar over så brukstiden var ikke en stor faktor for oss.

Harvey er vel lettere rundt 11kg mot rundt 13, men begge er jo veldig lett og nett.

Vi hadde en brukt britax smile 2 og likte den godt også, men begynte å bli gammel så den ble byttet ut. Den er en litt større vogn (setet) så brukstiden er nok litt lengre, men hører folk si den blir liten før vogntiden er over. Det jeg virkelig savner fra britaxen er den forlengbare kalesjen på sittedelen som er super og virkelig dekker og vognposen får bedre plass i setet.

Back
Topp