easytran sprøyta

kariannemor

Elsker forumet
Lillegutt må ta pensilin i 10 dager pga halsbetennelse, men han syns tydeligvis at det smaker skit, bare spytter det ut og vrir seg for å komme unna. Så nå har jeg kjøpt easytran sprøyte, denne skulle jo ikke søle og skulle få det i han uten problemer... Men sånn gikk det ikke, han spytta ut like mye og syns fortsatt det var grusomt...

Noen som har erfaring med easytran og vet hva jeg har gjort feil? kan jo fortelle hvordan vi gjorde, vi satt han i spisestolen hans foran oss, tok riktig mengde med medisin i sprøyta og tørka av den for at det ikke skulle smake av den, så tok vi den så langt som vi klarte uten at han brakk seg inn i munnen hans og sprøyta...

Har ingen erfaringer dessverre :( men håper det løser seg for dere å at han blir fort frisk!

Hold han på fanget ditt lent bakover, ha sprøyten så langt inn i munnen som du klarer å sprøyt forsiktig inn. Hold barnet bakover helt til barnet har svelget alt. Forferdelig å bruke tvang, men når det er medesiner så har man ikke valg.
Håper det ordner seg for dere.

Her brukte vi den en stund når vi skulle gi tran til snuppa. Vi la den på en måte langt bak og halveis under tungen på den ene siden (sånn som dere nok har gjort). Noe kom ut igjen men hun svelgte det meste. Hun låg når vi gav dette - kanskje noe som gjør at de svelger lettere enn når de sitter - da er det kanskje lettere å spytte ut. hmm dette gjorde vi, ellers har jeg ikke andre råd desverre. :)

Hold han på fanget ditt lent bakover, ha sprøyten så langt inn i munnen som du klarer å sprøyt forsiktig inn. Hold barnet bakover helt til barnet har svelget alt. Forferdelig å bruke tvang, men når det er medesiner så har man ikke valg.
Signerer denne :)

For den inn på siden av tungen. Da kan de visst ikke motstå å svelge :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

slik måtte vi løse det oxo.... for hu her hatet oxo den medisinen :(

Har prøvd å gi vesla medisin på sprøyte her og, men funket absolutt ikke. Vi brukte skje. Fikk henne til å ligge litt bakover, men en underholdt over hodet slik at hun måtte vippe hodet litt bakover. Var da rask til å tømme skjeen inni munnen hennes

Takk for gode råd, da skal jeg prøve å holde han bakover på fanget, og ta sprøyta litt mer på siden, så håper jeg det går bedre :) Hoff, fælt å bruke tvang ja, men er vel bare nødt :/

Har et kjempe stort matvrak her, så vis hun ser en skje så gaper hun veldig villig!
da har vi bare holdt hodet hennes bak litt slik at det ikke kommer ut altfor mye.

Håper dere har fått noen gode råd for er jo viktig med medisin

Må takke igjen for gode råd, gikk som en drøm når jeg la han bakover og tok sprøyta litt mer på siden, sølte ikke en dråpe :D Han lagde masse grimaser etterpå, men han lo samtidig, så ut som han hadde tatt en shot med rein vodka, fikk skikkelig grøssninger :D

Må takke igjen for gode råd, gikk som en drøm når jeg la han bakover og tok sprøyta litt mer på siden, sølte ikke en dråpe :D Han lagde masse grimaser etterpå, men han lo samtidig, så ut som han hadde tatt en shot med rein vodka, fikk skikkelig grøssninger :D
hehe så bra det funket :)

Det er jo kjempe bra at det funket :D

Back
Topp