EasyLife/Extravaganza ol-tråden vår - støtte, oppturer og nedturer

ORIGINAL: Minismurf

ORIGINAL: 2søte

Hvordan går det med dere nå? Mange det har vært så stille fra...


Heia! Her går det fortsatt bra! (Har skrevet litt i dagboka mi).
Hvordan går det med deg?


Takk!
Med meg går det i hvert fall. Synes det er tøft til tider, og gleder meg veldig til å kunne spise litt mat igjen, selv om det er mange uker til. Har store problemer med det innimellom, men har klart meg så langt, bortsett fra en bitteliten tomatbit. Jeg er veldig mye trøtt og sliten, og sover mye, og vanskelig for å motivere meg til alenetrening. Synes gruppetimene er de beste, men har bare funnet 2 i uka som passer for meg, som er litt for lite. Ellers går det forhåpentligvis nedover. Hadde gått ned 1,5 kg nå denne uka hjemme, i motsetning til forrige uke som det var bare 600g, noe som var skikkelig demotiverende.

Jeg synes dette er beintøft innimellom. Nå skal mannen min i årsmiddag med jobben på fredag i Oslo. Hele familien er bedt med, men siden jeg ikke kan spise noe og det er kl 18, en time før veslesnuppa er i seng og sånn omtrent når hun begynner å bli skikkelig survete og grinete om kvelden, er det bare mannen min som skal reise. Noe jeg synes er ganske vanskelig. Ikke at han skal reise altså, bare at vi ikke får vært med. Dette er første jobbtingen han er på som jeg også er bedt med på 6,5 år, sist gang var julebord med forsvaret. Etter det jobbet han 5,5 år i telenor, og der var alt (bortsett fra en ettermiddag med inngang på tusenfryd en ettermiddag på høsten en gang, som vi aldri fikk være med på) kun for telenoransatte, både julebord, teamsamlinger, middager, fester osv. Nå har de snakket om middag med nye jobben hans siden november, men akkurat da jeg begynte på kurset, da ble det kjempeviktig å ta det ganske kjapt. Så i løpet av de få ukene (sett i sammenheng med resten av året og den tida de har brukt på å bestemme seg, selv om jeg synes tida er lang nok) jeg ikke kan spise, skal de ut og spise middag. Og dette visste sjefen hans om. Og jeg synes det er ganske sårt at det ikke blir tatt hensyn til, er bare sjefen hans (som også er onkelen hans), mannen min og en ansatt til som jobber i firmaet. Så jeg er ganske såret over det. Sjefen hans mente at jeg kunne jo bli med, og hadde ingen som helst forståelse for at jeg ikke ville reise 2 timer for å sitte å se på alle andre spiste mat med ei trøtt og skrikete veslejente med meg i tillegg. [:(]  Så jeg sliter litt med det om dagen egentlig, og gruer meg til fredagen kommer. Da må jeg også dra med veslesnuppa ut i kulda for å hente storesøster i barnehagen og lage mat til henne, noe jeg helst unngår til vanlig. [:(] Men jeg synes jo virkelig mannen min skal få reise og da, han er aldri ute på noe, og unner han virkelig litt god mat nå, etter hele tiden å ha tatt hensyn til meg med mat og prøvd å funnet noe jeg helst ikke vil ha til mat i 4 uker, så er ikke han jeg har problemer med, men sjefen hans.
 
Hvordan går det med dere nå? Synes det har blitt så veldig stille inne her nå.
 
Jeg sliter enda litt med mat, men er nå ferdig med 4 uker med kosterstattere, 5 uker igjen, snart halvveis. Har gått ned 7 kg hjemme, 28 kg igjen, på kurset vet jeg ikke nå, siden det ble avlyst pga sykdom i går.
 
Hvordan går det med dere med mat? Spiser dere nå eller bare kosterstattere? Dere som spiser, hva spiser dere? Trenger litt forslag til mat (altså ikke ingrediensene bare, men hvordan sette det sammen til noe spennende) til jeg skal begynne å spise igjen.
 
Har dere gått ned mye i forhold til målet nå?
 
Hvor mye trener dere i løpet av uka? Jeg sliter så med egentreningen, synes det er så kjedelig og har vanskelig for å motivere meg, enda verre når det er så kaldt. Liker veldig godt gruppetimer, men veldig få som passer i forhold til jentene og slik, er jo koselig å ikke være borte ved leggetid hver eneste dag da. Så nå har jeg bare trent 2 dager, spinning (som ble byttet ut med styrke i går) og sal intro (styrke, step og aerobick). Er jo altfor lite, så må skjerpe meg der. Men eier fremdeles ikke energi og når det da i tillegg er så kaldt, sliter jeg veldig.
 
I går hadde vi kurskveld, med veiing... Huff... Nei, det gikk ganske bra altså, men jeg liker liksom egentlig ikke å gå på vekta så lenge den viser som den gjør.
 
Hadde gått ned 0,7 siden forrige uke, men da hadde jeg gått opp ca 1,6, så jeg synes egentlig det var litt lite ned. Men når jeg tenker på helga, og hva som ple putta inn i "trynet" da, så er det ikke så rart. Huff, jeg tror jeg må se å få tatt bilder av meg i bare undertøyet, og se på disse hver gang jeg har lyst å spise noe jeg ikke har godt av...
 
Men i uansett... Kurskvelden var bra, og det var med ny "spirit" jeg dro hjem og spiste en salat med minimalt med dressing på (avhengig av dressing på salat, men driver med avvenning[:D])
 
I 6 uker fremover nå, så skal vi skrive ned alt vi spiser og alt vi trener, også skal det legges inn i et program for å se hvor positivt eller negativt det har vært... Spennende. Håper det gir meg litt mer glød fremover.
 
Jeg har også innsett nå, at jeg kan IKKE spise brød lenger. Ihvertfall ikke mye og flere ganger om dagen. Jeg spiste brød til både frokost og lunsj i går, og var helt ødelagt i magen. Full av luftsmerter, oppblåst og følte meg rett og slett dårlig. Så idag skal jeg ikke røre brød...
 
Vel, det var en liten oppdatering fra meg. 2 uker før selve kurset mitt er ferdig.
 
 
 
Gaaah- i dag sliter jeg !! [&:]

Har vært å gitt blod- det var visst IKKE så lurt med en måneds manko på mat i kroppen..

I tillegg venter jeg mensen, og er så sjokoladesugen at jeg holder på å DØØØ.. Og har lyst å spise deilig middag sammen med jenta mi [:(]

What to do- vurderer å bare sprekke totalt i ettermiddag og heller trene ekstra i helga, men ikke om dagene etterpå blir like grusomme som de første dagene.. [>:]
 
Gikk bra med meg på samlinga i går syns jeg.
Jeg tar fortsatt utgangspunkt i startvekt hjemme 13. januar og vekta hjemme hver onsdag morgen. Så på 6 uker har jeg gått ned 10,2 kg [:D] (fra 83,9 til 73,7) Begynner å bli fornøyd med kroppen min igjen [:)]
 
Fortsetter litt til med kun kosterstattere når jeg går ned som jeg gjør. Gir motivasjon til 1 uke til av gangen... Gleder meg selvfølgelig til å begynne med litt mat, men gruer meg litt og [:o] Syns det er så enkelt å helle innpå en shake. Vet at jeg får i meg akkurat det jeg skal ha av næringsstoffer, så slipper liksom tenke [8|] Dessuten haaater jeg å lage mat [&o]
 
Hei jenter....
 
Uff, jeg sliter fryktelig med motivasjonen om dagen jeg... både på hva jeg putter i meg og trening.
 
Kjenner liksom ingen glede ved noe lenger. Vet jo at når jeg først kommer meg på trening, så er det supertgodt etterpå, men jeg kommer meg jo ikke dit...
 
Og så har jeg vært hjemme alene noen dager, og da er det fryktelig vanskelig å holde meg unna snopet... Faller tilbake i gammel vane...
 
Åååå.... hvis noen kan komme med noen gode råd til hvordan jeg finner tilbake motivasjonen, og gleden ved å trene, så er jeg takknemlig.
 
 
 
Back
Topp