E SILD FARLIG????

skranglå

Forelsket i forumet
ååå eg elske sild og egg...og har ikje våga spist d i svangerskapet pga eg e usikker på om d e farlig ..men nå har eg sååååååå lyst på d at eg blir GAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! så håpe d e nogen her inne som kan hjelpe meg......E D FARLIGT Å SPISE  SILD FOR OSS GRAVIDE????????[8|]

koffør sku  det vær farlig?[&:]

Handle du hos sildakongen? [:D]

Har ikke hørt noe om at det er farlig [:)][:)]

hmm...d eg lure på...hmm..

men har vert usikker på om silda har blitt tilbëredt slik at den kan spisest av gravide..om den e kokt og lignende??elle om den e rå??? kansje domt spm men eg e usikker....eg meine slike sild som e på glass...kryddersild..sursild og lignende....føle meg rar som spør om d men eg vil være sikker før eg hive innpå..hehe...

sildakongen ja..han kan sakene sine vet du..hehe.....

Påleggsild
Gravide kan spise påleggsild. Når du lager påleggsild selv: Husk å frysen ned fisken før bruk for å drepe eventuelle parasitter (se rådet for sushi over).

ORIGINAL: skranglå

sildakongen ja..han kan sakene sine vet du..hehe.....

*knis* [8D][:D]

ORIGINAL: GitteLen

Påleggsild
Gravide kan spise påleggsild. Når du lager påleggsild selv: Husk å frysen ned fisken før bruk for å drepe eventuelle parasitter (se rådet for sushi over).

tusen takk for svaret...d betrygga meg....så nå kan eg hiva innpå....KJEMPE GREIER!!!!![:D]

Jeg leste i bladet GRAVID at sild var en av de tingene man IKKE skulle spise... Med fare for å få i seg listeriabakterien så skal man ikke spise mat som ikke har vært tilstrekkelig varmebehandlet, dvs det som ikke er kokt eller stekt... Men når det er sagt så har jeg spist røkelaks, reker og krabbe gjennom hele svangerskapet...

hmmm....tussi09....seie du d....nå ble eg usikker..kansje eg får snakke me jormora før eg hive meg over silda-glasset...vil jo ikje utsetta jentå mi for noge som eg ikje bør....hmm...

Aner ikke - sikkert ikke hehe
Jeg har spist sild flere ganger jeg [8D]

Back
Topp