E så lett for andre å si

Venter_nr2

Glad i forumet
Septemberlykke 2024
Er så lett for andre å si at man må slutte å tenke så mye på graviditet osv.
Men herregud, når man ønsker det så inderlig å vet at det er stor sannsynlighet for at man ikke kan få barn sammen, å måtte omgås barn og gravide så og si daglig så er det ikke så lett å ikke tenke på det.

Snakker ikke så mye om det heller da det ikke er så mange som vet at vi sliter.
Men mange av de gravide jeg kjenner skal hele tiden prate om graviditeten sin. Greit det er flott at de er gravide osv, men er sårt i lengden, å måtte høre på det når man venter og venter...

*sukk* vil gjerne slippe disse problemene og følelsene..

dagens utblåsning [8D]

ORIGINAL: Lisa..

De som ikke har vært i samme situasjon (som sliter med å få barn) vet IKKE noe om hvor tøft det er.
Svigerinna mi som slutter med pilla den ene måneden for så å være gravid neste, sier til meg: "Skjønner ikke at dere vil bruke så mye penger på å bli gravide, det er jo så dyrt. Jeg hadde ikke gjort det."

Så sier hun det samme som folk sier til deg, bare slappe av og ikke tenke på det, så blir du nok gravid[&:]

Sa hun det???!!! Herregud! snakk om å si noe før du tenker over hva du ska si.. [:-]

jeg og sambo snakka om at vi stressa første tiden som prøvere. ja det gjorde vi. men når har vi ikke stressa på 1/2 år, men det hjelper jo heller ikke [8D] så blir litt provosert når folk sier sånt ja.

ORIGINAL: Babysyk*82

Utrolig hva folk kan si ja! Hadde nok blitt stum om de hadde kommet opp i situasjonen selv... Det å være ufrivillig barnløs er vanskelig!

Kjenner meg igjen og er godt å få lufte ut litt [:)]

Noen trodde faktisk at min PCOS bare forsvant visst jeg ikke tenkte på barn...

ja sant. men det skjønner de ikke når de ikke har vært oppi det selv.
jeg vet at noen par kan prøve i årevis å få barn, selv om de er "friske" begge to. det måtte svigerforeldrene mine bla..
men er en annen sak når det er kjempeliten sjangse for at man kan få barn sammen, og man er under utredning, undersøkelser osv.
selv om det selvfølgelig er sårt å prøve over lang tid, og "alle" rundt deg er gravide eller har barn.

at PCOS forsvinner når man slutter å tenke på barn.. hehe, ja hadde det bare vært så enkelt [:@]

Uff ja folk tenker seg ikke om alltid nei dessverre[&:] Man vet rett og slett ikke hvordan vi har det, før en kommer opp i samme situasjon selv.... Det er derfor det er så fantastisk å dere her inne[:)][:)][:)] Her møter man andre i samme situasjon og vi tar vare på hverandre[:)][:)][:)]

ORIGINAL: RANDÅLF

Uff ja folk tenker seg ikke om alltid nei dessverre[&:] Man vet rett og slett ikke hvordan vi har det, før en kommer opp i samme situasjon selv.... Det er derfor det er så fantastisk å dere her inne[:)][:)][:)] Her møter man andre i samme situasjon og vi tar vare på hverandre[:)][:)][:)]

ja! [:D]

ORIGINAL: MilliVanilli

Sant som sies over her, har man ikke vært slitere selv, så aner man ikke....!
Ei jeg kjenner sukka tungt til meg og sa det var så utrolig slitsomt og være langtidsprøvere, og hun viste ikke hvordan de skulle holde ut lengselen... Viste ikke de prøvde, så som sliter selv, syntes jeg jo grusomt synd i henne, og lurte på hvor lenge de hadde prøvd da... Joda, i 3 mnd,og det var så vanskelig... Dette er kanskje 2 uker siden, altså i vår 21 PP...
22 PP starta i dag, så tenkte sende melding og klage tilbake,hehe[8D]
Folk tror virkelig det er trøst og høre at man bare må slutte tenke på det, så går det.... Stemmer ikke for min del iallefall!

kjenner jeg virkelig blir provosert.. [:@]
3 mnd..
greit, vi har bare prøvd i 1 1/2 år, men de finner jo ingen sædceller hos sambo så vi sliter jo.

sender deg en trøsteklemhvet akkurat hvordan du har det, går ikke en dag uten at jeg tenker baby ting[&:][&:]blir gal av at andre bare prater og ikke kan ta hensyn, er så dårlig gjort at folk ikke tar hensyn[&:][&:]

Godt å kunne prate med dere her inne, som faktisk skjønner noe [:)]
Mange klemmer til dere <3

Når folk sier til meg at jeg må roe ned, og at det ikke er noe å stresse for, sier jeg som regel at det er ikke sånn at det er en ny bukse jeg ønsker meg liksom, dette handler om noe som kan forandre resten av mitt liv. De fleste pleier å forstå da....

ORIGINAL: frikk

Når folk sier til meg at jeg må roe ned, og at det ikke er noe å stresse for, sier jeg som regel at det er ikke sånn at det er en ny bukse jeg ønsker meg liksom, dette handler om noe som kan forandre resten av mitt liv. De fleste pleier å forstå da....

godt sagt [:)]

Back
Topp