E legen min litt glemsk?

GlædeMæMasse

Forelsket i forumet
Har akkorat kommet fra første svangerskapskontroll hos legen, e 12+3 idag. Æ trudde at det skulle bli gjort mye mer enn det blei. Æ tok blodprøve og leverte urinprøve også fylte vi ut helsekort.. men ingen mål av symfyse eller vekt på mæ? Får inntrykk her på forumet at det e vanlig med sånne mål?

Høres ut som min kontroll. Min lege vil ikke måle SF-mål eller lytte etter fosterlyd før uke 16. Og vekt har aldri blitt tatt av meg, hverken hos lege eller jordmor i noen av svangerskapene. 

På min målte de vekt, men ellers helt lik som din

hadde lik time som deg men de målte vekten i tillegg! 

Helt lik time som deg :)

Måler symfysen hos jm og veide meg der sist gang også :) 

Da jeg var kontroll akkurat på uke 12 tok legen blodprøver, urinprøve, vekt, SF mål + skrev helsekort og henvendte meg til UL. Hun lyttet også etter hjertelyden, men fant den ikke akkurat da.

Helenpia skrev:
Da jeg var kontroll akkurat på uke 12 tok legen blodprøver, urinprøve, vekt, SF mål + skrev helsekort og henvendte meg til UL. Hun lyttet også etter hjertelyden, men fant den ikke akkurat da.

Samme på meg, men legen min vil ikke ta sf mål før etter uke 22.. jormor tok sf mål i uke 14 eller 16 noe egen syns var tull. Er super fornøyd med legen min, men i går satt vi å snakka så lenge st låven stengte så må levere urin på fredag.. hehe.

På min time leverte jeg urinprøve og var klar for blodprøve, men dama nektet å ta den fordi jeg kun var 11+5...måtte være 12 uker... Ble så irritert! Inne hos legen ga han meg et helsekort som jeg måtte ta med hjem for å fylle ut.Thats it!!
Gleda meg i 8 uker til timen, skulle endelig få graviditeten bekreftet liksom. Jo, han målte blodtrykket. Var skikkelig skuffa når jeg gikk derifra.

Back
Topp