E det noen her som har kommet inn på sykepleien med realkompetanse

#Mamma#

Forelsket i forumet
Lurer på om det er noe hensikt i det hele tatt at jeg søker. Har så lyst, men har ikke studiekompetanse.

ORIGINAL: ***sommerbaby***

Lurer på om det er noe hensikt i det hele tatt at jeg søker. Har så lyst, men har ikke studiekompetanse.

det har eg og lurt på[:)]

Mange på sykjehjemmet jeg jobber på kom glatt inn realkompetanse..

Generell studiekompetanse For å oppnå generell studiekompetanse må du dokumentere: 
  • Norsk 393 timar (14 veketimar)
  • Engelsk 140 timar (5 veketimar)
  • Matematikk 224 timar (5 veketimar)
  • Naturfag 140 timar (5 veketimar)
  • Historie 140 timar (Nyare historie, 4 veketimar)
  • Samfunnsfag 84 timar (Samfunnslære, 2 veketimar)
I tillegg må eit av tre mengdekrav vere oppfylt:
  • Fullført og bestått 3-årig vidaregåande skule
  • Fagopplæring med fagbrev/sveinebrev
  • 5 år praksis/utdanning (23/5-regelen)
Meir informasjon om generell studiekompetanse finn du på Samordna opptak
Realkompetanse Søkjarar som ikkje har generell studiekompetanse og som fyller minst 25 år i opptaksåret, kan søkje opptak på grunnlag av realkompetanse. Godkjent realkompetanse er ein alternativ måte å kvalifisera seg til en bestemt utdanning.

Jeg forstod det sånn på hun der dama på opptakskontoret at de andre kom først i rekken. Men jeg har jo jobbet som hjelpepleier i 4 år. Man skulle vært i det yrke minst 3 år. Sikkert helt håpløst siden jeg må søke her i Bergen. e nok vanskelig i de store byene har jeg skjønt. Men slenger no inn en søknad neste år. Er jo forsent nå i år.
Men var jo posetivt det du skriver da:) Nå fikk jeg et lite håp:)
ORIGINAL: November lykke

Mange på sykjehjemmet jeg jobber på kom glatt inn realkompetanse..

Avdeling for helsefag.
Studium:
Krav til kompetanse:
Bachelor i sykepleie

Krav til praksis: Minimum 5 års relevant fulltids yrkespraksis innen helse-, omsorg-, sosial- og undervisningssektor, serviceyrker eller tilsvarende der søker har arbeidet med pasienter, elever, barn, kunder eller klienter.
Inntil 2 av de 5 årene kan erstattes av omsorg for barn (inntil 1 år), militær-/siviltjeneste, relevant videregående utdanning, relevant frivillig organisasjonsarbeid eller annet relevant ulønnet arbeid.
Kunnskapskrav: Dokumenterte norskkunnskaper på VG2 nivå (tidligere VK1), engelskkunnskaper på minimum VG1 nivå (tidligere GK), og matematikkunnskaper på nivå med kravet som inngår i generell studiekompetanse, eller tilsvarende.

på nivå med kravet som inngår i generell studiekompetanse, eller tilsvarende.

vet eg mangler denne,[&o] men det er alt[:)]

Jeg søkte på realkompetanse i fjor, hadde 8 års erfaring og er hjelpepleier, men kom ikke inn! Men det vurderes ut fra skjønn og antall andre søkere, så er jo bare å prøve, lykke til! [:)]

Å så kjedelig da. hvor var det du søkte? hår du søkt flere ganger?
ORIGINAL: babyensmamma

Jeg søkte på realkompetanse i fjor, hadde 8 års erfaring og er hjelpepleier, men kom ikke inn! Men det vurderes ut fra skjønn og antall andre søkere, så er jo bare å prøve, lykke til! [:)]

Var det vanskelig å søke? Man må jo legge ved øretenhundreogfjerten dokumentasjoner og bare det tok litt motet fra meg.... Har 10 års erfaring som hjelpepleier, så sånn sett burde vi jo kommet rett inn!

ORIGINAL: ***sommerbaby***

Å så kjedelig da. hvor var det du søkte? hår du søkt flere ganger?

Søkte i fredrikstad, har søkt i år også, men ikke sendt inn alle papirer enda, får ikke helt bestemt meg om jeg vil studere før barn eller motsatt! [:)]

ORIGINAL: Kaizer

Var det vanskelig å søke? Man må jo legge ved øretenhundreogfjerten dokumentasjoner og bare det tok litt motet fra meg.... Har 10 års erfaring som hjelpepleier, så sånn sett burde vi jo kommet rett inn!

Det var ikke vanskelig i det hele tatt! [:)]
Husker ikke alt jeg sendte med jeg, men det er godt forklart!
Tror egentlig det bare var dokumentasjon på arbeidserfaring, autorisasjon og selve søknaden jeg sendte inn! [:)]

Back
Topp